• دلایل بروز نقرس در طیور

    دلایل بروز نقرس در طیور

    علل بروز نقرس را معمولاً به سختی می‌توان تعیین نمود. صدمه به کلیه ممکن است خیلی قبل از شروع مرگ ومیر ناشی از نقرس اتفاق افتاده باشد.

  • نقرس (gout) در طیور

    نقرس gout در طیور

    نقرس احشایی یکی از بیماری‌های ماکیان بوده که باتوجه به جراحات مختلف و قابل توجه آن از نام‌های مختلفی همچون نفریت توکسیک حاد، نقرس کلیوی، سنگ کلیه، نقرس تغذیه‌ای، نفروزیس و... برای توصیفش استفاده می‌شود.

  • راهنمایی برای سلامت گله

    برآورد رطوبت فضله مرغ ها

    برآورد رطوبت فضله مرغ‌ها

    اگر خیس بودن فضله مرغ‌ها از اندازه معمول بیشتر باشد و بخش بزرگی از گله را در بر بگیرد، می‌باید علت اصلی آن هرچه زودتر شناسایی، و بی‌درنگ به آن رسیدگی شود.

  • ردیابی تخم مرغ های نطفه دار آلوده

    ردیابی تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار آلوده

    هدف هر مرغداری مادر، تولید تخم‌مرغ‌های نطفه‌داری است که بتوان از آنها جوجه‌هایی با توان رشد مناسب، به دست آورد؛ اما کیفیت می‌تواند در اثر برخی عوامل، تضعیف شود که زیان آن، بسیار بیشتر از تنها از دست دادن یک تخم‌مرغ است.

  • آب آشامیدنی مرغ ها (بخش نخست)

    آب آشامیدنی مرغ‌ها

    آب، یک ماده غذایی بسیار مهم است که تا هنگامی که یک مشکل جدی برای مرغداری پیش نیامده است به اندازه کافی به آن توجه نمی‌شود.

  • آب آشامیدنی مرغ ها (بخش دوم)

    آب آشامیدنی مرغ‌ها

    آب در مرغداری برای نوشیدن مرغ‌ها، کاستن از دمای هوای سالن‌ها (با استفاده در کولرها و مه‌پاش‌ها)، و برای پاکیزه کردن محیط و دستگاه‌ها به کار برده می‌شود.

  • 15 نکته اساسی برای دستیابی به توان تولید در مرغداری های مدرن

    توان تولید در مرغداری‌های مدرن

    خوراک باکیفیت، راهبردهای دامپزشکی، و توجه بیشتر به مدیریت مرغداری و مرغ‌ها، به دستیابی به توان تولید ژنتیکی، کمک می‌کند.

  • هفت روز نخست، مهم ترین عامل تداوم کار مرغداری

    7  روز نخست، مهم‌ترین عامل تداوم کار مرغداری

    دگرگونی‌های جمعیتی، شیوه نگرش مردم، روی آوردن به سوی کاستن از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در پرورش دام و طیور، و نیاز به تداوم افزایش تولید گوشت مرغ برای تأمین تغذیه انسان، اهمیت توجه به 7 روز نخست زندگی جوجه‌ها را بیش از همیشه افزایش داده است.

  • مصرف مونوکلسیم فسفات در تغذیه دام و طیور

    مصرف مونوکلسیم فسفات در تغذیه دام و طیور

    مونوکلسیم فسفات بعنوان مکمل کلسیم و فسفر در تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار مى‌گیرد. دام و طیور براى ادامه حیات و بازدهى مناسب نیاز مبرمى ‏به مواد معدنى و در رأس آن کلسیم و فسفر دارند.

  • مونو کلسیم فسفات و اهمیت آن برای دام و طیور

    مونو کلسیم فسفات و مصرف آن در خوراک دام و طیور

    مونو کلسیم فسفات ماده ضرورى کلیه مرغدارى و خوراک طیور و همچنین برخى از واحد‌هاى دامدارى و ‏کارخانجات خوراک طیور در کلیه سال مى‌باشد.

  • ضوابط احداث مرغداری

    مکان مناسب برای تاسیس مرغداری

    برای تأسیس و راه‌اندازی مرغداری لازم است که با قوانین و ضوابط آن کاملاً آشنا باشید و از آنها پیروی کنید. پیروی از این قوانین علاوه بر اینکه به کاهش بیماری‌ها و سالم نگه داشتن محیط زیست کمک می‌کند بر روی تولید مرغداری شما نیز بسیار موثر است.

  • تأثیر متقابل «ایمنی - متابولیسم» زمینه تازه ای برای بررسی عملکرد جانوران

    تأثیر متقابل ایمنی - متابولیسم

    «ایمنی- متابولیسم» در بدن زمینه‌ای نسبتاً تازه است که کانون توجه آن، هم متابولیسم، هم ایمنی، و هم گفتگوی دو سویه (رابطه دو جانبه) این فعالیت‌های بیولوژیکی بدن جانوران، می‌باشد.

  • مولتی آنزیم در خوراک طیور

    مولتی آنزیم در خوراک طیور

    مولتی آنزیم تشکیل شده از چند آنزیم که مواد غیرقابل جذب توسط پرنده رو به اشکالی که جوجه بتواند براحتی جذب وموجب بهبود ضریب تبدیل شود.

  • راهنمای انتخاب پروبیوتیک مناسب مرغداری

    انتخاب پروبیوتیک مناسب مرغداری

    امروزه فرآورده‌های گوناگونی از پروبیوتیک‌ها در بازار عرضه می‌شود که می‌توان فرآورده مناسب را از میان آنها برگزید. اما پیش از برگزیدن آن بهتر است نکاتی را که در این نوشته آمده بدانیم تا مناسب‌ترین فرآورده را انتخاب کنیم.

  • سودمندی های پروتکسین

    تاثیر پروبیوتیک ها بر میکروفلور دستگاه گوارش (بخش دوم)

    سودمندی های پروتکسین

    در این بخش نوشته به معرفی کامل پروتکسین و سودمندی‌های مصرف آن در پرورش طیور، خواهیم پرداخت.

عناوین اصلی