• گرم کننده های خورشیدی کم هزینه و موثر برای مزارع پرورش طیور

    گرم‌کننده‌های خورشیدی کم‌هزینه و موثر برای مزارع پرورش طیور

    محققان در ایالات متحده یک گرم‌کن خورشیدی کاربردی برای مزارع پرورش مرغ ایجاد کرده‌اند که نسبت به استفاده از سیستم مبتنی بر فلز، بسیار ارزان‌تر است.

  • استفاده از بهترین بستر برای مرغداری

    استفاده از بهترین بستر برای مرغداری

    بستر مناسب تأثیر زیادی در سلامت و آسایش مرغ دارد. جان گروبلار (Jan Grobbelaar) (مشاور مستقل مرغداری‌ها) به این سوال که چگونه می‌توان بیشترین بهره را از بستر طیور داشته باشیم؟ پاسخ می‌دهد.

  • آیا مرغ‌های شما دستگاه گوارش سالمی دارند؟

    رسیدگی به تندرستی روده

    رسیدگی به تندرستی روده

    هم در زمینه انسان، و هم جانوران، توجه روزافزونی به تندرستی و تمامیت دستگاه گوارش، و در رابطه آن با بهبود سلامت، و تقویت سطح ایمنی، نشان داده می‌شود.

  • شروع مصرف فرآورده پروبایوتیکی در ایران

    شروع مصرف فرآورده پروبایوتیکی در ایران

    نخستین فرآورده پروبایوتیکی در ایران پس از انجام آزمایش فارمی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، سرانجام، در سال 81 نزد سازمان دامپزشکی کشور به ثبت رسید و نخستین مرغداری که مصرف آن را آزمود، مرغداری زربال در شمال کشور بود.

  • تجارب مرغداران اروپایی از مصرف پروبایوتیک ها بر بهبود تولید

    تجارب مرغداران اروپایی از مصرف پروبایوتیک‌ها بر بهبود تولید

    هنگامی که درباره تجربه مرغداران اروپایی از مصرف پروبایوتیک‌ها بحث می‌کنیم، مهم است که این تجارب را در چارچوب آنچه که در دیگر مناطق جهان می‌گذرد قرار دهیم.

  • اثر پری بیوتیک ها بر سیستم ایمنی، عملکرد و شاخص های تولید طیور

    اثر مصرف پری‌بیوتیک‌ها برسیستم ایمنی، عملکرد و شاخص‌های تولید طیور

    این نوشته توضیحی مختصر دررابطه با اثرات مختلف استفاده از پری‌بیوتیک‌ها برسیستم ایمنی، عملکرد و شاخص‌های تولید طیور خواهد داد.

  • راه های بررسی سلامت جوجه

    راه‌های بررسی سلامت جوجه

    هدف از مدیریت در ساعات اولیه ورود جوجه‌ها به مرغداری این است که همه‌ی آنها به اندازه کافی دان و آب مصرف کنند. اگر آب و دانه کافی به جوجه‌ها نرسد عملکردشان به‌طرز برگشت‌ناپذیری به‌خطر خواهد افتاد.

  • بهتر ساختن کیفیت گوشت مرغ

    بهتر ساختن کیفیت گوشت مرغ

    در بازار گوشت مرغ، بهبود کیفیت، و نیز پیشگیری از نقایص ساختاری گوشت، از اولویت‌های اصلی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به شمار می‌روند.

  • نکات تازه درباره نور سالن های مرغداری ها (بخش دوم)

    نکات تازه درباره نور سالن‌های مرغداری‌ها

    تاکنون پژوهش‌های اندکی درباره تأثیر نور ماوراءبنفش روی مرغ‌ها در سالن مرغداری انجام گرفته است. در ادامه مطالعات خانم شارلوت جیمز (James Charlotte) را در این زمینه می‌خوانیم.

  • نکات تازه درباره نور سالن های مرغداری ها (بخش نخست)

    نور سالن‌های مرغداری‌ها

    در سراسر کشور، پژوهشگران کوشش می‌کنند تا پی ببرند چه نوری روی رشد مرغ‌ها، توان باروری آنها، و تندرستی و آسودگی آنها تأثیر بهتری می‌گذارد.

  • کاستن از سطح آمونیاک در سالن های مرغداری (بخش دوم)

    کاستن از سطح آمونیاک در سالن‌های مرغداری

    هدف بیشتر مدیران مرغداری‌ها این است که یا از بالا رفتن تراکم آمونیاک در سالن‌ها پیشگیری کنند، یا التهاب پدید آمده از بالا بودن تراکم آمونیاک را کنترل، و آسیب آن روی سلامتی و عملکرد گله را به کمترین ممکن برسانند.

  • کاستن از سطح آمونیاک در سالن های مرغداری (بخش نخست)

    کاستن از سطح آمونیاک سالن‌های مرغداری

    کارهایی برای کاستن از سطح آمونیاک، از جمله مدیریت عملکرد دستگاه گوارش، می‌توان انجام داد که می‌توانند سلامتی، آسایش و عملکرد گله شما را بهبود ببخشند.

  • مایکوتوکسین ها چگونه باعث ضرر اقتصادی می شوند؟

    مایکوتوکسین‌ها چگونه  باعث ضرر اقتصادی می‌شوند؟

    مشکلات و اختلالات متعددی با وجود مایکوتوکسین‌ها بوجود می‌آید که علاوه بر بروز بیماری‌های کلینیکی، عوارض تحت کلینیکی (کاهش تولید حیوانات مزرعه‌ای)، کاهش ارزش غلات و کل خوراک مشاهده خواهد شد.

  • پی بردن به وضع میکروبایولوژی جوجه های یک‌روزه

    پی بردن به وضع میکروبایولوژی جوجه‌های یک‌روزه

    پولت‌هایی که به مرغداری می‌رسند می‌باید از نظر سلامتی کاملاً مطمئن و بی‌نقص باشند. برای بررسی و مدیریت سلامت جوجه‌های یک‌روزه باید به نکاتی که در این نوشته آمده است توجه کنید.

  • پیشگیری از کوکسیدیوز و نکروز روده

    پیشگیری از کوکسیدیوز و نکروز روده

    برای کنترل کوکسیدیوز و نکروز روده، گذشته از کار فیزیولوژیکی، مانند پاسخ ایمنی محافظتی، تغذیه، متابولیزم، و ازمیان بردن بیماری‌زاها، میکروبایوتای دستگاه گوارش می‌تواند با تغییرات فیزیولوژیکی انگل‌ها، به مقاومت در برابر کوکسیدیوزها کمک کند.

عناوین اصلی