مکمل گیاهی طیور داماک

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ مکمل گیاهی طیور داماک به‌علت ترکیبات فنولیک، تقویت‌کننده سیستم ایمنی طیور و ضدمیکروارگانیسم‌های بیماری‌زا است. ترکیبات فنلی نه تنها به غشا سیتوپلاسمی حمله می‌کنند، حتی به‌موجب آن باعث تخریب قابلیت نفوذپذیری غشاء و آزاد شدن اجزای اصلی داخل سلول پاتوژن مثل ریبوز و گلوتامات سدیم و ... می‌شوند و نیز می‌توانند تخریب عملکرد در زمینه انتقال الکترون، در میکروارگانیسم‌های ATPase جذب مواد مغذی، سنتز نوکلئیک اسید و همچنین فعالیت آنزیم مضر را به همراه داشته باشند.

داماک حاوی گیاهان معطر است که در خلال فرآیند غذا در سیستم گوارشی اثر نموده باعث تحریک ترشح آنزیم‌ها و شیره‌های گوارشی، افزایش اشتها و دریافت غذایی می‌شود. همچنین با مکانیسم کاهش انقباضات عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش سرعت عبور مواد غذایی و تاثیر آنتی باکتریایی بر میکروفلور روده (با برتری جمعیت میکروبی مفید) منجر به هضم و جذب بهتر مواد غذایی و بهبود ضریب تبدیل غذایی (FCR) می‌گردد.

مکمل گیاهی داماک در پیشگیری، درمان و کنترل علائم بیماری‌های تنفسی طیور از جمله نیوکاسل، آنفلوآنزا، برونشیت و ... بصورت یک آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده گیاهی قوی، خلط آور و بازکننده برونش‌ها - ضدالتهاب و درد عمل می‌کند.

داماک با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ترکیبات فنولی، ضدالتهاب قوی ضددرد و اسپاسمولیتیک و موکولیتیک بوده و باعث رفع علائم نزله‌ای می‌شود.

ترکیبات فیتوشیمیایی داماک که منجر به قوام مدفوع و کاهش خیسی بستر می‌شود به انضمام افزایش سطح ایمنی طیور، توسط ترکیبات فنلی و آنتی‌اکسیدان‌های داماک موجب کاهش بیماری کوکسیدیوز می‌شود.

 ۷ دلیل مهم که دامپزشکان مصرف داماک را توصیه می‌کنند:

• به شما در پیشگیری و کنترل بیماری‌های تنفسی طیور کمک می‌کند.

• باعث تقویت سیستم ایمنی طیور می‌شود و تلفات در گله را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

• ضریب تبدیل غذایی را کاهش می‌دهد

• یک طعم‌دهنده عالی و محرک رشد گیاهی است

• موجب بهبود اسهال و کاهش خیسی بستر می‌شود

• مصرف داروهای شیمیایی را کم می‌کند.

حاوی عصاره و اسانس‌های گیاهی از جمله:

- ترکیبات فنولی

- اسیدهای آلی

- و فلاوونوییدی

- گیاهان دارویی

- و آنتی‌اکسیدان‌ها

بسته‌بندی: 200 گرمی – 500 گرمی و 10 کیلوگرمی