گربه موکوتاه بریتانیایی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گربه مو کوتاه بریتانیایی (British Shorthair) احتمالاً از گربه‌های اهلی که توسط رمی‌ها به بریتانیا در حدود ۲۰۰۰ سال پیش معرفی شد منشا می‌گیرد. با این وجود شجره‌نامه امروزی بسیار متفاوت است. در اوایل قرن ۱۹ مو کوتاه‌ها در تعداد زیادی از نمایش‌های گربه‌ها ظاهر شدند ولی به نظر می‌رسد شهرت خود را در مقابل پرشین‌ها و نژاد انگورا از دست دادند.

نژاد گربه موردنظر خود را بیابید.

نژاد موکوتاه بریتانیایی

از ۱۹۳۰ به بعد تجدید حیاتی برای این نژاد شروع شد و نژادگیری انتخابی گربه‌هایی با نوع خوب و رنگ‌بندی گسترده تولید کرد رنگ‌ها و الگوهای متنوعی ایجاد شد که با ارزش‌ترین آنها آبی خاکستری بود که معروف به آبی بریتانیایی هم می‌باشد. در طی جنگ جهانی دوم و عقیم‌سازی حیوانات این نژاد عقب‌نشینی کرد. بعدها این نژاد با سایر مو کوتاه‌ها جفت خوردند. در اوایل ۱۹۵۰ دورگه‌ها تصحیح شدند و به نژادی که امروزه وجود دارد ایجاد شد.

شخصیت و نگهداری گربه مو کوتاه بریتانیایی

شخصیت و نگهداری گربه مو کوتاه بریتانیایی

یک گربه مو کوتاه بریتانیایی آبی تیپیک بسیار شیرین است و نجیب. حیوان خانگی بی‌صدایی است و برای پاسخ به مهربانی‌ها آماده است. با اینکه پوششی کوتاه دارد ولی این پوشش بسیار متراکم است و نیاز به رسیدگی‌های معمول دارد. شانه زدن باید از ریشه مو‌ها صورت گیرد.

نگهداری گربه موکوتاه بریتانیایی

باید بچه گربه‌ها از ابتدا عادت داده شوند وگرنه بعدا موجب رنجش آنها می‌شود. چشم‌ها و گوش‌ها باید با گوش پاک کن تمیز شود وپوست باید جلا داده شود.

نگهداری گربه مو کوتاه بریتانیایی

دسته بندی مو کوتاه
ساختمان بدنی بزرگ و گرد ولی نه با وزن اضافه
پوشش کوتاه و فشرده ولی دو لایه
و پشمی نیست
سر خیلی گرد با گونه‌های مشخص که
روی گردن کوتاه و پهن قرار گرفته
بینی متوسط و عریض
چانه نرم با شکلی خوب
چشم‌ها بزرگ، گرد، باز
گوش‌ها متوسط به پایه‌ای عریض انتهایی
گرد دارد و دو گوش از هم فاصله
دارند
بدن متوسط و گسترده با سینه‌ای فراخ
پاها طولی کوتاه تا متوسط به همراه
استخوان بندی خوب
دم در محل اتصال به بدن عریض و
ضخیم است و به انتهای گرد
ختم می‌شود
رنگ سفید، سیاه،آبی، کرم، دودی، دورنگ

منبع: worldpets.ir