• ماهی سیکلید دهان آتشی (Firemouth Cichlid)

    سیکلید دهان آتشی

    سیکلید دهان آتشی ماهی‌ای بسیار زیبا و صلح‌جو است که تنها در زمان جفتگیری اندکی قلمرو طلب می‌شود. این ماهی از دسته سیکلید‌های آمریکایی محسوب می‌شود.

  • ماهی سیکلید رنگین کمانی (Rainbow Cichlid)

    ماهی سیکلید رنگین کمانی

    ماهی سیکلید رنگین کمانی توانایی تغییر دادن رنگ خود را در شرایط مختلف دارا می‌باشد. رنگ اصلی بدن ماهی به رنگ لیمویی تا طلائی است. دارای یک سری نقطه سیاه به صورت افقی از پشت چشم تا دم است.

  • ماهی رد دویل (Red Devil)

    سیکلید رد دویل

    ممکن است که ماهی سیکلید رد دویل (به معنی شیطان سرخ) با ماهی میداس اشتباه گرفته شود. تفاوت رد دویل با میداس در این است که رد دویل دارای سری باریک‌تر و یک برآمدگی بر روی پشت است.

  • ماهی سیکلید نانوکرومیس (Nanochromis Cichlid)

    ماهی سیکلید نانوکرومیس

    ماهی سیکلید نانوکرومیس ماده دارای رنگ‌بندی زیباتری نسبت به ماهی نر است. ماهی ماده دارای رنگ تیره همراه با لکه‌های سفید بر روی بدن است. همچنین در زمان جفتگیری، رنگ قرمزی در زیر شکم ماهی ماده ظاهر می‌شود.

  • ماهی سیکلید مارمالاد (Labeotropheus fuelleborni)

    ماهی سیکلید مارمالاد

    سیکلید مارمالاد بومی دریاچه مالاوی در آفریقا است. در ایران به نام‌های سیکلید آفوما – سیکلید کالیکو و.. مشهور می‌باشد و بطور کلی به نام‌های مارمالاد سیکلید و فیولی بورنی معروف است. از لحاظ رنگ دارای تنوع گوناگونی می‌باشد.

  • ماهی سیکلید‌ هاپلو (Alluaud’s Haplo)

    ماهی سیکلید‌ هاپلو

    ماهی سیکلید ‌هاپلو معمولاً آب‌های کم‌سطح را برای زندگی خود انتخاب می‌کند. مکان‌هایی که در آن‌ها تخته سنگ و گیاه و شاخه‌های نی یافت می‌شود. سیکلید‌ هاپلو در گروه‌های شش تا هفت تایی شامل یک ماهی نر و پنج یا شش ماهی ماده زندگی می‌کنند.

  • ماهی سیکلید ماکرو آبی (Cobalt Blue Cichlid)

    ماهی سیکلید ماکرو آبی

    ماهی سیکلید ماکرو آبی با نام‌های سیکلید آبی لاجوردی نیز شناخته می‌شود. زیستگاه این ماهی کرانه‌های سنگی دریاچه مالاوی است. این ماهی دارای رنگ آبی همراه بر روی بدن می‌باشد.

  • ماهی سیکلید ماکرو سفید (Snow White Socolofi)

    ماهی سیکلید ماکرو سفید

    ماهی سیکلید ماکرو سفید با نام اوراتوس برفی نیز شناخته می‌شود. ماهی نر دارای رنگ سفید براق‌تری نسبت به ماهی ماده است و همچنین ماهی نر دارای خال‌های زرد رنگی بر روی باله مقعدی است که این خال‌ها معمولاً در جنس ماده وجود ندارد.

  • ماهی سیکلید ونوستوس (Venustus Cichlid)

    سیکلید ونوستوس

    ماهی سیکلید ونوستوس از دسته سیکلید‌های دریاچه مالاوی است. ماهی نر دارای صورتی آبی همراه با نقطه‌های زردی بر روی آن است. ماهی ماده رنگ‌آمیزی زیبای ماهی نر را ندارد.

  • ماهی سیکلید بلو الکتریک (Electric Blue African Cichlid)

    سیکلید بلو الکتریک

    ماهی سیکلید بلو الکتریک با نام سیکلید آبی الکتریکی آفریقایی نیز شناخته می‌شود. این ماهی موجودی پرخاشگر است و نگهداری آن با ماهی‌های صلح‌جو و آرام صحیح نیست.

  • ماهی سیکلید جوئل (hemichromis bimaculatus)

    ماهی سیکلید جوئل

    ماهی سیکلید جوئل (hemichromis bimaculatus) گونه‌ای درنده‌خوست که حتی به همنوع خود نیز حمله می‌کند. بنابراین برای مخازن اجتماعی مناسب نیست و در صورت نگهداری در مخازن تک‌گونه‌ای نیز باید از لحاظ جثه با سایر ماهی‌ها یکسان باشد.

  • ماهی سیکلید کنی (Kennyi Cichlid)

    ماهی سیکلید کنی

    جنس ماده ماهی سیکلید کنی (Kennyi Cichlid) دارای رنگ آبی است و جنس نر هنگامی که به بلوغ رسیده باشد دارای رنگ متمایل به زرد است.

  • ماهی سیکلید اوراتوس (ornatus)

    سیکلید اوراتوس

    ماهی سیکلید اوراتوس (ornatus) در مقایسه با سایر سیکلیدها، ماهی بسیار خشنی است و نگهداری آن با سایر گونه‌های سیکلید توصیه نمی‌شود. دارای دو نوع آبی رنگ و زرد رنگ است که خط‌های سیاه افقی به صورت راه‌راه بر روی بدن هر دو نوع وجود دارد.

  • ماهی سیکلید ماکرو پرتقالی (Red Zebra African Cichlid)

    سیکلید ماکرو پرتقالی

    ماهی سیکلید ماکرو پرتقالی (Red Zebra African Cichlid) نوع دیگری از سیکلیدهای ماکرو است که دارای رنگ قرمز مایل به نارنجی زیبایی است. زیستگاه این ماهی دریاچه مالاوی است.

  • ماهی سیکلید موری (Moorii Cichlid)

    ماهی سیکلید موری

    ماهی سیکلید موری (Moorii Cichlid) با نام سیکلید دلفینی نیز شناخته می شود. این ماهی لاجوردی انتخاب بسیار مناسبی برای آکواریومی همراه با سایر سیکلیدهای آفریقایی است.

عناوین اصلی