ماهی سیکلید نانوکرومیس

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید نانوکرومیس از جمله سیکلیدهای ساکن آب‌های تیره غرب قاره آفریقا است. ماهی ماده دارای رنگ‌بندی زیباتری نسبت به ماهی نر است. ماهی ماده دارای رنگ تیره همراه با لکه‌های سفید بر روی بدن است. همچنین در زمان جفتگیری، رنگ قرمزی در زیر شکم ماهی ماده ظاهر می‌شود.

آکواریومی همراه با گیاهان فراوان، تخته سنگ و تکه‌های چوب همراه با فضاهایی برای پنهان شدن ماهی، محیطی ایده‌آل برای نانوکرومیس محسوب می‌شود. برخلاف سایر گونه‌های سیکلید این ماهی به آبی با درجه اسیدی پایین نیاز دارد. پی‌هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است. توصیه می‌شود که نانو کرومیس با ماهی‌های هم اندازه خود نگهداری شود. این ماهی به دمایی در حدود ۲۲ تا ۲۵ درجه ی سانتی‌گراد نیاز دارد.

ماهی سیکلید نانوکرومیس

سیکلید نانوکرومیس قبل از تخم‌ریزی حفره‌های بسیار عمیقی را در کف آکواریوم و در زیر اجسام موجود در آکواریوم ایجاد می‌کند. لذا لازم است که در زمان جفتگیری، اجسام سنگین از آکواریوم خارج شوند تا بر روی ماهی‌ها سقوط نکنند. ماهی ماده در درون حفره تخم‌ریزی نموده و ماهی نر تخم‌ها را بارور می‌کند. پس از ۵ روز لارو‌ها از تخم خارج می‌شوند. در این زمان باید لارو‌ها را با نوزاد میگوی آب شور و سایر غذاهای کوچک مناسب تغذیه نمود.

در رژیم غذایی این ماهی باید انواع غذاهای گوشتی و غذاهای گیاهی اقیانوسی قرار گیرد. کرم خونی، دافنی، میگوی آب شور و انواع غذاهای خشک باکیفیت گزینه‌های حوبی برای تغذیه این ماهی هستند.

سیکلید نانوکرومیس با ماهی‌های بارب، کریدوراس، دانیو، گورامی، گوپی، انواع لوچ‌ها، رازبورا، دم شمشیری  و انواع تترا سازگاری دارد.

سیکلید نانوکرومیس

منبع: سایت ماهیان زینتی