ماهی سیکلید‌ هاپلو

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید ‌هاپلو از دسته سیکلیدهای آفریقایی است که در مناطق ساحلی دریاچه ویکتوریا یافت می‌شود. این ماهی معمولاً آب‌های کم‌سطح را برای زندگی خود انتخاب می‌کند. مکان‌هایی که در آن‌ها تخته سنگ و گیاه و شاخه‌های نی یافت می‌شود. سیکلید‌ هاپلو در گروه‌های شش تا هفت تایی شامل یک ماهی نر و پنج یا شش ماهی ماده زندگی می‌کنند.

سیکلید‌ هاپلو در کل ماهی نیمه پرخاشگری است. اما ماهی‌های اطراف این ماهی نیز در خلق و خوی او تاثیر دارند. سیکلید‌ هاپلو به راحتی به ماهی‌های کوچک‌تر از خود صدمه وارد می‌کند و همچنین از جانب سیکلیدهای بزرگتر از خود نیز مورد حمله قرار می‌گیرد. آکواریومی پوشیده با سنگ‌های ریز شنی و دارای تخته سنگ‌های متعدد برای این ماهی مناسب است. وجود تخته سنگ فضاهایی را برای پنهان شدن ماهی و قلمروطلبی او فراهم می‌کند.

ماهی سیکلید ‌هاپلو

قرار دادن گیاهان مقاوم در آکواریوم این ماهی توصیه می‌شود. زیرا وجود گیاه در سلامتی و شادابی این ماهی تاثیر خواهد داشت. دمای ۲۳ تا ۲۷٫۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۲ تا ۸٫۶ برای این ماهی مناسب است.

سیکلید‌ هاپلو مانند اکثر سیکلیدها موجودی همه‌چیزخوار است و می‌توان آن را با انواع غذاها مانند حشرات، کرم‌ها و سایر غذاهای خشک و منجمد تغذیه نمود.

نگهداری این ماهی با سایر هم نوعانش بهترین انتخاب است. همچنین می‌توان سیکلید‌ هاپلو را با سایر سیکلیدهای آفریقایی هم اندازه نگهداری نمود.

سیکلید هاپلو

منبع: سایت ماهیان زینتی