سیکلید کرینسیس

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ زیستگاه ماهی سیکلید کرینسیس سواحل نیجریه و کامرون می‌باشد. نگهداری این ماهی مانند سایر سیکلید‌ها آسان است. دمای ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶.۵ برای این ماهی مناسب است. سیکلید کرینسیس ماهی نسبتاً آرامی است و تنها در زمان تولیدمثل قلمروطلب می‌شود. آکواریومی با حداقل حجم ۸۰ لیتر حاوی تخته سنگ و تزیینات برای این ماهی مناسب است. تزیینات داخل آکواریوم فضاهایی را برای پنهان شدن ماهی فراهم می‌آورند.

سیکلید کرینسیس

سیکلید کرینسیس ماهی‌ای همه‌چیز خوار است. غذاهایی همچون کرم خونی منجمد و غذاهای خشک مخصوص سیکلید برای این ماهی مناسب است. سیکلید کرینسیس از جمله ماهیان تخمگذار است که بر روی سطوح صاف تخم‌ریزی می‌نماید. ماهی نر دارای جثه بزرگتری نسبت به ماهی ماده است و همچنین باله‌های بلندتری نسبت به ماهی ماده دارد.

ماهی سیکلید کرینسیس

با توجه به این که کرینسیس از دسته سیکلیدهای آمریکایی است و نسبت به سیکلیدهای آفریقایی بسیار آرام‌تر است، با سیکلیدهای آفریقایی سازگاری ندارد. می‌توان سیکلید کرینسیس را با ماهیانی همچون بارب‌ها و لوچ‌ها نگهداری نمود.

کرینسیس

منبع: سایت ماهیان زینتی