سیکلید رد دویل

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید رد دویل (به معنی شیطان سرخ) بومی نیکاراگوئه و کاستاریکا در آمریکای جنوبی است. ممکن است که این ماهی با ماهی میداس اشتباه گرفته شود. تفاوت رد دویل با میداس در این است که رد دویل دارای سری باریک‌تر و یک برآمدگی بر روی پشت است.

آکواریومی به حجم ۵۰ گالن به همراه فضاهایی برای پنهان شدن ماهی برای رد دویل مناسب است. رد دویل علاقه زیادی به کندن و حفره درست کردن در کف آکواریوم دارد. لذا بهتر است که برای کف آکواریوم آن از سنگ های درشت استفاده شود. رد دویل شخصیتی بسیار پرخاشگرانه‌ای دارد. لذا ماهی‌هایی که با رد دویل هم خانه می‌شوند باید قدرت دفاع از خود را داشته باشند. دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶٫۸ تا ۷٫۲ برای این ماهی مناسب است.

ماهی رد دویل

تخم‌ریزی رد دویل فرم و شکل خاصی ندارد. این ماهی گاهی بر روی سطوح افقی، گاه سطوح شیب‌دار و گاه بر روی سطوح عمودی تخمگذاری می‌نماید. جفت ماهی در هر مرتبه تخم‌ریزی تا ۱۰۰۰ عدد تخم تولید می‌نمایند و هر دو، با هم از تخم‌ها و پس از آن از لارو‌ها نگهداری می‌نمایند. لارو‌ها پس از ۳ روز از تخم خارج شده و توسط والدین به حفره‌هایی انتقال می‌یابند. این کار برای محافظت از تخم‌ها صورت می‌پذیرد. پس از ۵ روز لارو‌ها قادر به شنا کردن خواهند بود و از ماده غذایی که بر روی پوست والدین ترشح می‌شود تغذیه می‌نمایند.

ماهی سیکلید رد دویل

غذاهایی همچون میگوی آب شور، پلانکتون، کرم خونی منجمد و غذاهای خشک بسته‌بندی مخصوص سیکلیدها برای رد دویل مناسب است. همچنین غذاهای حاوی رنگدانه به حفظ رنگ ماهی کمک فراوانی می‌کنند.

رد دویل با ماهی‌هایی همچون لوچ‌ها، شارک‌ها و سیکلیدهای آمریکای جنوبی سازگاری دارد.

سیکلید رد دویل

منبع: سایت ماهیان زینتی