استفاده از تفاله انگور، بهبود کیفیت گوشت مرغ را به همراه دارد.

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از آژانس خبری دامپزشکان ایران زمین اگرچه تفاله انگور (چوب-هسته-برگ) به عنوان یک کود در برخی از باغ‌های انگور استفاده می شود،,ولی به طور کلی به عنوان ضایعات در نظر گرفته می‌شود. اخیرا گروهی از محققین به بررسی امکان استفاده از این ضایعات در پرورش نیمچه‌های گوشتی پرداخته‌اند .

دکتر کاساپیدو، سرپرست این تیم تحقیقاتی به خبرنگاران گفت: سالانه بیش از ده میلیون تن انواع انگور تولید می‌شود که عموم آن مورد مصرف قرار می‌گیرد اما استفاده از تفاله این ماده غذایی در پرورش نیمچه‌های گوشتی، سوالی بود که در تحقیقات خود به بررسی آن پرداختیم .

در مطالعات مختلف گزارش شده است که فعالیت آنتی اکسیدانی انگور می‌تواند اکسیداسیون غذاهای دیگر را کاهش دهد و اگر اکسیداسیون چربی کاهش پیدا کند می‌توان از بدتر شدن کیفیت گوشت جلوگیری کرد.

میزان کاهش اکسیداسیون چربی نیز به چگونگی جذب پلی فنل‌ها در محصول انگور بستگی دارد. این در حالیست که محققین در این مطالعه تحقیقاتی بر گنجاندن زباله‌های انگور در خوراک طیور به عنوان پلی فنول‌های دارای قابلیت هضم کم تاکید فراوانی دارند. بر اساس نتایج به دست آمده در این مطالعه، رنگ گوشت طیور تغذیه شده با این ماده غذایی، به سبب کاهش اکسیداسیون، بهبود یافته است.