سگ کاردیگن ولش کرگی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ ولش کرگی سگی دراز و کوتاه، با گوشهای برافراشته و صورتی شبیه به روباه است. دارای دو نوع و می‌باشد که در نوع Pembroke دم وجود ندارد اما نوع Cardigan دارای دمی بلند و پرپشت می‌باشد. در نوع Pembroke چشم‌ها و بینی تیره است اما در نوع Cardigan رنگ چشم‌ها و بینی روشن نیز یافت می‌شود. رنگ پوشش خارجی آنها متغایر است و تقرباً هر رنگی را اعم از قهوه‌ای، سرخ، سیاه، سفید و غیره شامل می‌شود. معمولاً رنگPembroke‌ها روشن‌تر ازCardigan‌ها است و گوشها کوچکتر و به یکدیگر نزدیکترند.

نژاد سگ موردنظر خود را بیابید.

کاردیگن و پمبروک ولش کرگی

خلق و خوی کاردیگن ولش کرگی

سگی سرسخت، باهوش، مدافع و فداکار است. ولش کرگی بسیار فعال و فداکاراست و رابطه خوبی با کودکان دارد. نسبت به غریبه‌ها خشن است و باید از سنین پایین او را اجتماعی کرد تا در برابر غریبه‌ها حالت تهاجمی شدید پیدا نکند. بسیاری از این سگهای کوچک جثه جان خود را در دفاع و محافظت از قلمروشان از دست داده‌اند! نسبتاً زیاد پارس می‌کنند و دیده‌بان‌های خوبی می‌باشند. نرها معمولاً حالت تهاجمی نسبت به یکدیگر دارند خصوصاً زمانی که سگ ماده‌ای در میان باشد.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (11-14) ک.گ، وزن در ماده‌ها: (11-13) ک.گ 

ارتفاع در نرها: (25-30) س.م، ارتفاع در ماده‌ها: (25-30) س.م

نژاد ولش کورگی

مشکلات سلامتی 

مشکلات ستون فقرات و گلوکوم شایع می‌باشد. از دادن غذای زیاد اجتناب کنید چراکه استعداد خوبی در فربه شدن دارد.

شرایط نگهداری سگ کاردیگن ولش کرگی

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد. اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد.

کاردیگن ولش کرگی

فعالیت بدنی

اصولاً سگ فعال و پر جنب و جوشی است و به فعالیتهای روزانه منظم نیاز دارد.

طول عمر

حدود 12-15 سال.

آراستن کاردیگن ولش کرگی

آراستن موهای کوتاه، صاف و ضد آب ولش کرگی آسان می‌باشد. برس زدن روزانه و استحمام در مواقع ضروی مناسب می‌باشد. این نژاد دوبار در سال ریزش مو دارد.

نژاد کاردیگن ولش کرگی

تاریخچه نژاد کاردیگن ولش کرگی

دو نوع Pembroke و Cardigan تنها بمدت 70 سال است که جدا شده‌اند. در مورد منشأ این نژاد اختلاف نظر وجود دارد اما به نظرمی‌رسد که اجداد ولش کرگی را Swedish Vall Hound تشکیل می‌دهند که سالها پیش به ولش برده شد. این نژاد برای دیده‌بانی، محافظت و چوپانی مناسب می‌باشد.

گروه

سگ‌های گله.

کاردیگن ولش کورگی

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا