نژاد دورگه سگ گرگی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اغلب نژادهای اهلی سگ گرگی (Wolf-Dog Hybrid) به مزارع تولید خز در دهه 1950 میلادی برمی‌گردند. نژاد سگ‌گرگی از والدین سگ و گرگ، یا گرگ و سگ‌گرگی، یا دو سگ‌گرگی می‌باشند و بسیاری از صفات جسمی و رفتاری هردو را دارا می‌باشند.

بسیاری از دورگه‌ها توسط نژادهایی چون ژرمن سپرد (German Shepherd)، آلاسکن مالاموت (Alaskan Malamute) یا هاسکی سیبریایی (Siberian Husky) به‌وجود می‌آیند. اما نژادهای آکیتا (Akita)، چاوچاو (Chow Chows) و ... بیشتر مورد استفاده هستند.

خلق وخوی نژاد سگ گرگی

خلق وخوی نژاد سگ گرگی

سگ گرگی نژادی است بسیار چموش که به اشیاء بی‌جان، حرکات سریع، صداهای بلند یا افراد جدید واکنش خوبی نشان نمی‌دهد. نگهداری از آنها نیازمند صبر و حوصله زیادی است.

آنها به صاحبی پرقدرت و آگاه نیاز دارند تا دستورات آموزشی را با جدیت و بطور صحیح اجرا کنند. همچنین این نژاد فضای زیادی برای پرسه زدن نیاز دارد.

اگر چیزی ازنظر شما کثیف وآلوده باشد، مطمئن باشید که یک سگ‌گرگی با خوشحالی در آن غلت خواهد زد. تا سن 18 ماهگی هیچ نشانه‌ای از گرگ بودن را در آنها نخواهید دید. سگ‌های گرگی کمتر از 18 ماه جوان بوده و بسیار بازیگوش و وفق‌پذیر هستند.

خصوصیات نژاد سگ گرگی

سگ‌گرگی‌های نوجوان هدایت‌پذیر بوده و می‌توانند با دیگر گونه‌ها پیوند برقرار کنند. گرگ‌های جوانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند مانند سگ‌های عادی عمل می‌کنند. وقتی که گرگ به سن بلوغ رسید، تغییری در سیستم هورمونی آن رخ می‌دهد که باعث می‌شود تمامی رفتارهای یک گرگ در او پدیدار شود.

هرکسی که صاحب سگ گرگی می‌باشد باید مقالات رئیس سگ و سگ علیه کودک را مطالعه کرده واطلاعات آن را از اول تا آخر دنبال کند.

سگ گرگی