دانشگاه های دامپزشکی برتر امریکا

ده دانشگاه دامپزشکی برتر امریکا (بخش اول)

ده دانشگاه دامپزشکی برتر امریکا (بخش دوم)

7- دانشکده دامپزشکی ویسکانسین (University  of wisconsin)

دانشکده دامپزشکی ویسکانسین یکی از معتبرترین دانشکده‌ها دامپزشکی ایالات  متحده امریکا است که در ماریسون واقع شده است. دانشکده دارای امکانات دامپزشکی شامل یک بیمارستان آموزشی با تجهیزات مدرن و فضای آزمایشگاهی با کیفیت بالا برای آموزش و پژوهش است.

این دانشکده از سال 1910 در بین 10 دانشگاه برتر درجه‌بندی شده است و از نظرحجم تحقیقات در رده سوم کشور قرار دارد.

مدرسه یک برنامه تحقیقاتی برجسته دارد و بسیاری از اعضای هیئت علمی‌  قرار ملاقات مشترک با دانشکده کشاورزی، دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی، مرکز پستانداران منطقه‌ای، موسسه تحقیقات سرطان و آزمایشگاه حیات‌وحش بهداشت ملی دارد. این اتصالات در خارج فرصت‌های تحقیقاتی و کار برای دانش آموزان را فراهم می‌کند.

دانشکده دامپزشکی ویسکانسین

8- کالج دامپزشکی و علوم بیومدیکال تگزاس (University of texas)

کالج دامپزشکی و علوم بیومدیکال در دانشگاه A&M تگزاس در سال 1916 تاسیس شد و تا به حال بیش از 6000 دامپزشک از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. در این کالج نزدیک به 500 دانشجو در دوره دکترای حرفه‌ای دامپزشکی و 150 دانش‌آموز فارغ‌التحصیل به انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشغول هستند.

کالج دامپزشکی و علوم بیومدیکال تگزاس

9- دانشگاه ایالتی میشیگان (Michigan  state University)

 ازسال 1855 دروس علوم دامپزشکی در دانشگاه ایالتی میشیگان آموزش داده شده است. در سال 1910 کالج دامپزشکی به طور رسمی با یک برنامه چهار ساله Degree-  grantin  تاسیس شد. این کالج یکی از بزرگترین مراکز علوم بالینی و تشخیصی در کشور است که فرصت‌های آموزشی و پژوهشی بسیار عالی را فراهم می‌کند.

علاوه بر رشته‌های بالینی و تشخیصی، کالج دارای تخصص در زمینه بهداشت عمومی، پزشکی و تحقیقات پزشکی تطبیقی، اکوسیستم و مدیریت زیست محیطی، و جنبه‌های متعدد است که سیستم‌های جهانی مواد غذایی پیچیده را ایجاد می‌کند. 

دانشگاه ایالتی میشیگان

10- دانشگاه مینه سوتا (University  of  minnsota)

دانشگاه مینه سوتا واقع در قلب منطقه مینیاپولیس – سنت پل شهری است. دانشگاه کالج مینه سوتا دامپزشکی اذعان می‌کند 100 دانش‌آموز دامپزشکی در یک برنامه درجه دو زمینه دامپزشکی و بهداشت عمومی را ارائه می‌دهد. کالج مرکز پزشکی دامپزشکی (VMC) شلوغ‌ترین بیمارستان آموزشی از 4000 بیمار دام‌های بزرگ در آن درمان می‌شوند.

دانشکده کالج ملی و بین‌اللملی است و برای آموزش و تعالی پژوهش به رسمیت شناخته شده است.

نقاط قوت پژوهش شامل بیماری‌های عفونی، ژنتیک، پزشکی تطبیقی، بهداشت عمومی، اپیدمولوژی، و فراوردهای لبنی، خوکی و طیور است.

دانشگاه مینه سوتا

منبع: خبرنامه هدهد