بهترین دانشگاه های دامپزشکی امریکا

ده دانشگاه دامپزشکی برتر امریکا (بخش اول)

4- دانشگاه ایالت کارولینای شمالی (North carolina state uniersity)

دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی یکی از دانشگاه‌های بزرگ ایالات متحده امریکا بوده و در ایالت کارولینای شمالی واقع است.

مجموعه دانشگاه شامل 155 دانشکده، 400 کارمند وبیش از 300 دانشجوی DVM، 75 دانشجوی فارغ‌التحصیل و 75 دانشجوی اینترن و رزیدنت است.

در این دانشگاه در 6 زمینه فعالیت انجام می‌شود که شامل طب همنشینی با حیوانات، طب عرضه غذا، تحقیقات بیوشیمایی، سلامت اکوسیستم، طب اسب و آسایش دام می‌شود.

دانشگاه ایالت کارولینای شمالی

5- دانشگاه ایالت اوهایو (Ohio  state  university)

دانشگاه ایالتی اوهایو OSU، یک دانشگاه ملی است که در کلومبوس اوهایو واقع است.

این دانشگاه در سال 1870 و به دنبال امضای قانون  university land –grant  توسط رئیس جمهور لینکلن بنا نهاده شد. همچنین این دانشگاه دارای بزرگترین محوطه پردیس بعد از دانشگاه ایالتی آریزونا در سراسر ایالت متحده امریکا است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دولتی واقع در ایالت اوهایو دارای بهترین رده کیفیت می‌باشد. همچنین این دانشگاه در بین 60 دانشگاه اول امریکا و همچنین 150 دانشگاه اول جهان قرار دارد.

دراین دانشگاه نسبت تعداد دانشجو به عضو هیئت علمی ‌13 به 1 است. این دانشگاه شامل 18 کالج و 7 مدرسه، موسسه فنی کشاورزی (ATI) و مرکز توسعه و تحقیقات کشاورزی اوهایو (OARDC) می‌باشد و دانشجویان می‌توانند در بیش از 200 رشته تحصیلی، تحصیل کنند.

دانشگاه ایالت اوهایو

6- دانشگاه دامپزشکی پنسیلونیا (Universit  of  pennsyivania)

دانشگاه دامپزشکی پنسیلونیا در سال 1884 به عنوان اصرار دانشکده پزشکی تثبیت شد. در آن دوران کنترل پیشگیری از بیماری‌های حیوانات برای سلامت انسان مفهوم مهم و شناخته شده بود و طب انسان و حیوان به عنوان یک طب واحد در نظر گرفته می‌شد و این دلیل مهم باعث تقویت روابط دو دانشکده بود.

در مجموع به عنوان تنها مدرسه دامپزشکی پنسیلوانیا، پن وت برای صنعت کشاورزی بسیار حیاتی است. 

دانشجویان دامپزشکی پن وت با مدرک DVM فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشکده همچنین یک برنامهDVM-PHD  و یک برنامهDVM-MBA  نیز ارائه می‌دهد و جزء 10 دانشگاه برتر ایالت متحده امریکا طبقه‌بندی شده است.

دانشگاه دامپزشکی پنسیلونیا

ده دانشگاه دامپزشکی برتر امریکا (بخش سوم)