برترین دانشگاه های دامپزشکی امریکا

به گزارش «سرویس آموزشی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ آیا کسی را در جستجوی دانشگاه‌های برتر دامپزشکی در امریکا می‌شناسید؟

برمبنای گزارشی از U.S. News and world Report  ده دانشگاه برتر امریکا در سال 2011 مشخص گردیدند و در راس آنها دانشکده دامپزشکی کرنل قرار داشت. 

مختصری از گزارش U.S. News and world Report  به شرح زیر است.

1- دانشکده دامپزشکی کرنل (Cornell University College of Veterinary Medicine)

برنامه تدریس دامپزشکی به تاریخ اولین روز تاسیس دانشگاه در سال 1868 بر می‌گردد و اولین مدرک DVM در US در سال 1876 به دانیل سالمون کاشف سالمونلا در دانشگاه کرنل تعلق گرفت.

در حال حاضر این کالج شامل بخش‌های آزمایشگاهی، علوم بیومدیکال، پزشکی مولکولی، پزشکی جمعیتی، علوم تشخیصی، میکروبیولوژی و ایموئولوژی به همراه مرکز سلامت گربه کرتل و موسسه بیکر برای سلامت حیوانات است.

دانشکده دامپزشکی کرنل

2- دانشگاه دیویس کالیفرنیا (UC Davis: University of California)

دانشگاه کالیفرنیا، دیوس یا (UC Davis, UCD Davis) یک دانشگاه آموزشی و پژوهشی عمومی است که در سال 1905 تاسیس شده است و در شهر دیویس در ایلت کالیفرنیا، در آمریکا واقع می‌باشد.

این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه در میان دانشگاه‌های کالیفرنیا بوده و رتبه سوم را از نظر پذیرش دانشجویان، در میان آن‌ها داراست.

موسسه کارنگی (Carnegie foundation) دانشگاه USD را به عنوان یک دانشگاه پژوهشی جامع همراه با برنامه‌های پزشکی، دامپزشکی و سطح بالای فعالیت پزوهشی، معرفی کرده است.

دانشگاه دیویس به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر در کشور رتبه‌بندی می‌شود و همچنین در شمار بهترین دانشگاه‌های جهان می‌باشد. دانشگاه دیویس، یکی از دانشگاه‌های Public Ivy است، که جزء 10 دانشگاه برتر پژوهشی در امریکا محسوب می‌شود. دانشگاه دیویس، در اصل به عنوان دانشگاه کشاورزی، تاسیس شده است.

با وجود اینکه این دانشگاه در زمینه کشاورزی بسیار قوی است ولی در زمینه پزشکی نیز، در طول قرن گذشته بسیار گسترده شده است و دارای دوره‌های دامپزشکی، پرستاری وهمچنین حقوق و مدیریت بازرگانی می‌باشد.

علاوه بر این در 90 برنامه پژوهشی که توسط UC  Davis  Graduate  studies  ارائه شده است. کالج دامپزشکی دیویس، به عنوان بزرگترین کالج دامپزشکی امریکا رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.

دانشگاه دیویس کالیفرنیا

3- دانشگاه ایالت کارادو (Colorado State University-Fort Collins)

یکی از بهترین دانشگاه‌های حرفه‌ای دامپزشکی در ایالات متحده امریکاست که از نظر تحقیقاتی هم بیشترین پشتوانه مالی را از دولت دریافت می‌کند. هر کلاس آن بطور متوسط 135 فارغ‌التحصیل دارد و رقابت برای ورود به این دانشکده بالاست.

بطوری‌که سالانه بیش از 1600 نفر داوطلب ورود به دوره دکترای حرفه‌ای دامپزشکی در این دانشکده هستند. دانشجویان امکان کار همزمان با دوره تحصیل را دارند که توانایی‌های آنها را تقویت می‌کند.

دانشگاه ایالت کارادو

ادامه مقاله:

ده دانشگاه دامپزشکی برتر امریکا (بخش دوم)

ده دانشگاه دامپزشکی برتر امریکا (بخش سوم)