• محلول قابل تزریق BROMOJET

    برم هگزین هیدروکلراید 0/3 درصد (بروموجت)

    برم هگزین هیدروکلراید 0/3 درصد ، بروموجت

    برم هگزین هیدروکلراید 0/3 درصد (بروموجت) محصولی از شرکت زوفا پرنیان بوده که جهت درمان علائم بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود، این دارو موجب روانسازی و تسهیل خروج ترشحات تنفسی می‌گردد.

  • مایکوپلاسما بوویس

    مایکوپلاسما بوویس

    مایکوپلاسما بوویس باعث عوارضی چون پنومونی، تورم مفاصل و ورم پستان در گاو می‌شود که این عوارض با التهاب قرنیه و ملتحمه چشم، التهاب گوش، التهاب مننژ (مننژیت) و سقط همراه است.

  • همه گیر شناسی لپتوسپیروز

    همه گیر شناسی لپتوسپیروز

    بر اساس تقسیم‌بندی سازمان دامپزشکی کشور، ایران ا لحاظ وقوع لپتوسپیروز به سه منطقه پر خطر، کم خطر و ظاهراً بی‌خطر تقسیم می‌شود.

  • علائم بالینی و کالبدگشایی لپتوسپیروز

    علائم بالینی و کالبدگشایی لپتوسپیروز

    بیشتر عفونت‌های لپتوسپیرایی در گاو‌های غیر آبستن، تحت بالینی است و تعداد زیادی از دام‌ها بدون بروز نشانه‌های واضح بیماری، عامل بیماری را ازطریق ادرار دفع می‌کنند.

  • کنترل، پیشگیری و درمان لپتوسپیروز

    کنترل، پیشگیری و درمان لپتوسپیروز

    اولین گام در کنترل بیماری شناسایی منبع عفونت و جلوگیری از انتقال عفونت می‌باشد. منابع عفونت شامل دام‌های با علائم بالینی، جنین‌های سقط شده، جفت، حیوانات وحشی و ... و منابع محیطی مثل آب آلوده می‌باشد.

  • جمع آوری نمونه جهت تشخیص لپتوسپیروز

    جمع آوری نمونه جهت تشخیص لپتوسپیروز

    نمونه‌های مختلفی جهت آزمایش‌های باکتری‌شناسی، بافت‌شناسی، سرم‌شناسی و همچنین نمونه‌هایی از جنین سقط شده باید جمع‌آوری گردد.

  • علل باکتریایی سقط جنین

    لیستریوز و سقط جنین در دام

    لیستریوز و سقط جنین در دام

    لیستریا مونوسیتوژنز باکتری گرم مثبت، غیر اسید فاست و میله‌ای کوتاه به‌صورت مستقیم و یا کمی خمیده می‌باشد. این باکتری در طبیعت بر روی علوفه و گیاهان، خاک، شیر و مدفوع فراوان است.

  • شناسایی جرم لیستریا مونوسیتوژنز

    شناسایی جرم لیستریا مونوسیتوژنز

    طیف وسیعی از روش‌های سریع وجود دارد که جهت تشخیص لیستریا مونوسیتوژنز در نمونه‌های غذایی و نمونه‌های مربوط به دام‌های آلوده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • علل باکتریایی سقط جنین

    تب کیو و سقط جنین

    تب کیو و سقط جنین

    تب کیو یک بیماری تب‌زا است که عامل آن کوکسیلا بورنتی می‌باشد. این جرم طیف وسیعی از میزبان‌های حساس اعم از حیوانات اهلی و وحشی و حتی گونه‌های غیر پستانداری و ماهیان، کنه‌ها، پرندگان و خزندگان را آلوده می‌کند.

  • همه گیر شناسی بیماری تب کیو

    همه گیر شناسی بیماری تب کیو

    سقط در گله‌های آلوده تا حدود 93 درصد نیز می‌رسد اما اغلب حدود 50-5 درصد است. پس از سقط یا زایمان طبیعی حیوانات مبتلا و تماس آن‌ها با مرتع، انتقال از راه گوارش به بقیه گله صورت می‌گیرد.

  • شناسایی جرم کوکسیلا بورنتی

    شناسایی جرم کوکسیلا بورنتی

    در مواقعی که سقط‌های پشت‌سرهم و یا مرده‌زایی در گله مشاهده می‌شود، جهت تشخیص آزمایشگاهی می‌توان از نمونه‌هایی چون جفت، ترشحات واژن و بافت‌های جنین‌های سقط شده استفاده کرد.

  • تشخیص تب کیو در نمونه های جداسازی شده

    تشخیص تب کیو در نمونه های جداسازی شده

    بهترین نمونه برای شناسایی جرم کوکسیلا بورنتی و تشخیص بیماری تب کیو، جفت جنین سقط شده می‌باشد درصورت موجود نبودن جفت می‌توان از نمونه‌های واژنی استفاده نمود.

  • علل باکتریایی سقط جنین

    کمپیلوباکتریوز و سقط جنین

    کمپیلوباکتریوز و سقط جنین

    کمپیلوباکتر فتوس تحت گونه ونرالیس که باکتری گرم منفی است که عامل سقط جنین در گاو، گوسفند و بز می‌باشد که سبب سقط جنین می‌شود.

  • جمع آوری نمونه و تشخیص کمپیلوباکتریوز

    جمع آوری نمونه و تشخیص کمپیلوباکتریوز

    جهت تشخیص دقیق کمپیلوباکتریوز به جمع آوری نمونه از دام می‌پردازیم. در این بخش توضیح داده شده که از چه قسمت‌هایی و چگونه باید برداشت شده و چگونه نمونه‌ها را نگهداری و انتقال دهید.

  • شناسایی جرم کمپیلوباکتریوز

    شناسایی جرم کمپیلوباکتریوز

    برای بررسی حضور جرم می‌توان از نمونه‌های اخذ شده استفاده نمود. این باکتری یک ارگانیسم گرم منفی و به شکل میله‌ای خمیده است که می‌تواند به صورت s شکل، فنری شکل یا شبیه مرغ دریایی مشاهده شود.

عناوین اصلی