• تعیین تیپ بروسلاها

    تعیین تیپ بروسلاها

    شناخت بایوتایپ‌های مختلف باکتری بروسلا از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بویژه در ارتباط با نقل و انتقال حیوانات و فرآورده‌های دامی از منطقه‌ای به منطقه دیگر در هر زمان ارزش زیادی دارد.

  • تعیین تیپ بروسلاها در ایران

    تعیین تیپ بروسلاها در ایران

    با وجودی که تحقیقات اخیر بر اساس بررسی‌های ژنتیکی و تعیین تشابه DNA گونه‌های بروسلا شواهدی از وجود یک گونه در جنس بروسلا را نشان داده لیکن هنوز این وضعیت مورد تائید قرار نگرفته است.

  • سوسپانسیون تزریقی VBR PASTOMIX 3

    وی بی آر پاستو میکس 3

    وی بی آر پاستو میکس 3

    واکسن 3 VBR PASTOMIX ایمنی فعال برعلیه بیماری‌های پاستورلا ناشی از 2 & 1 Mannheimia Haemolytica Type و Pasteurella Multocida ایجاد می‌نماید.

  • معرفی آزمایش گاما انترفرون برای تشخیص سل گاوی

    معرفی آزمایش گاما انترفرون برای تشخیص سل گاوی

    سل بیماری عفونی و مزمنی است که در اثر باکتری مایکوباکتریوم حاصل می‌گردد. عامل سل گاوی مایکوباکتریوم‌های بوویس در انسان نیز ایجاد بیماری می‌کند.

  • سیر تکامل آزمایش اینترفرون گاما

    سیر تکامل آزمایش اینترفرون گاما

    از سال ۱۹۷۰ دانشمندان به‌علت عدم موفقیت در برنامه ریشه‌کنی سل گاوی جهت راهیابی به روش جدید تشخیص سل گاوی فعالیت داشتند تا در دهه 90 روش جدید آزمایش گاما انترفرون بطور موفقیت‌آمیزی بر روی ۱۲۰۰۰ راس گاو آزمایش گردید.

  • مقایسه عملی آزمایش گاماانترفرون و تست توبرکولین جلدی در تشخیص سل گاوی

    مقایسه عملی آزمایش گاماانترفرون و تست توبرکولین جلدی در تشخیص سل گاوی

    یک برنامه عملیات مقایسه‌ای گله‌ای آزمایش گاما انترفرون و تست جلدی توبرکولین (SID) برای تشخیص سل گاوی در استرالیا به اجرا درآمد که شرح آنرا در این نوشته می‌خوانید.

  • اهمیت کنترل بیماری سل در گاو

    اهمیت کنترل بیماری سل در گاو

    کنترل و ریشه‌کنی سل گاوی که سرانجام موجب پیشگیری از سرایت بیماری به انسان می‌شود امکان‌پذیر است و شاهد این ادعا موفقیت‌هائی است که در این زمینه بعضی از کشورهای صنعتی اروپا و آمریکا به آن دست یافتند.

  • ویتامین hypervit

    آد ۳ ای فورت (هایپرویت)

    آد ۳ ای فورت ، هایپرویت

    هر میلی‌لیتر از آد ۳ ای فورت (هایپرویت) حاوی 300.000 واحد ویتامین A و 75.000 واحد ویتامین D3 و 50.000 واحد ویتامین E می‌باشد. این دارو محصولی از شرکت نصر فریمان می‌باشد.

  • واکسن کشته تب برفکی سه گانه BioFMD-Oil

    واکسن کشته تب برفکی سه گانه BioFMD-Oil

    واکسن بیماری تب برفکی (FMD) حاوی آنتی‌ژن کشته شده سروتیپ‌های A ،O و Asia1 ویروس بیماری تب برفکی (FMDV) حاوی ادجوانت روغنی.

  • VBR PERFRINGENS 3

    واکسن انتروتوکسمی (وی بی آر پرفرینجنس ۳)

    واکسن انتروتوکسمی ، وی بی آر پرفرينجنس ۳

    واکسن انتروتوکسمی (وی بی آر پرفرینجنس ۳) (باکترین و توکسوئید) برای ایجاد ایمنی در گوسفند، بز، گاو، اسب و شتر در مقابل بیماری‌های آنتروتوکسمی (Enteroroxanemia) ناشی از کلستریدیوم پرفرینجنس استفاده می‌شود.

  • تنش سرمایی در گاوها

    تنش سرمایی در گاوها

    معنای سرما برای گاو؛ در هنگامی‌که فصل زمستان و دمای هوا کاهش می‌یابد و به صفر درجه سانتی‌گراد (یا ۳۲ درجه فارنهایت) نزدیک می‌شود زمانی است که بایستی به اثرات سرما بر روی تولید و کارآیی دام فکر کرد.

  • عوامل موثر بر توانایی دام برای مقابله با سرما

    عوامل موثر بر توانایی دام برای مقابله با سرما

    تنش سرمایی می‌تواند برای دام خطرناک بوده و عوارض بسیاری داشته باشد، عوامل بسیاری بر توانایی دام برای مقابله با سرما، تاثیرگذار هستند، با مدیریت برخی از آنها می‌توان از بروز تنش سرمایی در دام جلوگیری نمود.

  • براچیپنیا چیست (BY)؟

    براچیپنیا چیست BY

    براچیپنیا یک ناهنجاری ژنتیکی در نژاد هلشتاین است که نتیجه آن جذب جنین (بصورت کلی یا بصورت نادر مرده‌زایی) است وقتی که ژن مغلوب و ناقص از ۲ والد به ارث برده شود.

  • اسهال و پنومونی در گوساله های شیرخوار

    اسهال و پنومونی در گوساله های شیرخوار

    از آنجا که یکی از دلایل مرگ ومیر و کندی رشد گوساله‌ها اسهال است، برخی از عواملی که باعث بروز اسهال شده و پرهیز از آنها ضروری به‌نظر می‌رسد.

  • بیماری سارکوسیست (Sarcocystis)

    بیماری سارکوسیست

    سارکوسیستوس (Sarcocystosis) یا سارکوسپوریدیوسیس (Sacosporidiosis) یک بیماری مشترک می‌باشد که بصورت لیژن در هنگام بازرسی گوشت در عضلات با آن مواجه می‌شویم.

عناوین اصلی