• چگونه با مرگ حیوانات خانگی کنار بیاییم؟

    چگونه با مرگ حیوانات خانگی کنار بیاییم؟

    در پی رایج شدن نگهداری از حیوانات خانگی یکی از مسائلی که این روزها بیشتر سرپرستان حیوانات خانگی را مشغول کرده، این است که حیوانشان به‌طور ناگهانی یا بر اثر بیماری، حادثه یا کهولت سن می‌میرد.

  • کیسه های مقعدی (AnalSacs)

    کیسه‌های مقعدی AnalSacs

    کیسه‌های مقعدی (AnalSacs) یا غده‌های مقعدی دو غده در سمت چپ و راست مقعد حیوان هستند. معمولاً حیوانات خانگی توانایی تخلیه کیسه‌ها را ازدست خواهند داد و غده‌های انباشته شده موجب ناراحتی حیوان می‌شوند.

  • نقش ویتامین ها در تولیدمثل حیوانات

    نقش ویتامین‌ها در تولیدمثل حیوانات

    تاثیر ویتامین‌ها بر تولیدمثل پرندگان و حیوانات دارای ابعاد مختلف وگوناگونی است و فقدان ویتامین‌های مورد نیاز بدنی حیوانات علاوه بر اینکه می‌تواند سلامت حیوان یا پرنده را به خطر بیاندازد می‌تواند باعث عدم تولیدمثل یا تولیدمثلی فاقد بازده گردد.

  • نقش پروتئین ها در غذای سگ

    نقش پروتئین‌ها در غذای سگ

    پروتئین‌ها در رژیم غذایی حیوانات، مخصوصاً حیوانات خانگی جایگاه مهمی دارند و در سال‌های اخیر به این مسئله توجه زیادی شده است. حال بدانیم، نقش این عنصر حیاتی در غذای سگ چیست.

  • مصرف میوه و سبزیجات برای سگ و گربه

    مصرف میوه و سبزیجات برای سگ و گربه

    اکثر غذاهایی که ما مصرف می‌کنیم، بخصوص میوه‌ها و سبزیجات کاملاً برای حیوانات بی‌خطر هستند، اما برخی از آنها نه تنها مضر که بسیار خطرناک هستند، که در این خبر آنها را معرفی خواهیم کرد.

  • نیازهای نظافت سگ

    نیازهای نظافت سگ

    علاوه بر حمام کردن و شستشوی سگ‌ها، نیازهای نظافت دیگر عبارتند از بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ناخن. استفاده از روش‌ها و زمان‌های مناسب نظافت سگ‌ها اهمیت بسیاری دارد.

  • بازی کردن با سگ در خانه

    بازی کردن با سگ در خانه

    بازی کردن سگ‌ها همیشه باعث رفاه و رشد آنهاست. این فعالیت نه‌تنها در حفظ تعادل حیوان بسیار تأثیرگذار است بلکه به هوش و ذکاوت او کمک کرده و همواره سطح استرسش را کاهش می‌دهد.

  • سگ ها تا چه حد سرما را تحمل می کنند؟

    سگ‌ها تا چه حد سرما را تحمل می‌کنند؟

    آیا می‌دانید سگ‌ها چه میزان سرما را تحمل می‌کنند؟ در این مطلب می‌خواهیم با هم نگاهی بیندازیم به خطرات فصل زمستان و اینکه ببینیم چگونه می‌توانیم در کنار دوست کوچکمان از این فصل همچنان لذت ببریم.

  • چه زمان سگ ها سرما می خورند؟

    چه زمان سگ‌ها سرما می‌خورند؟

    اکثر مردم فکر می‌کنند که سگ‌ها نسبت به انسان‌ها قابلیت‌های بیشتری برای نجات از سرما دارند. اما این مسئله درست نیست. سگ‌ها نیز مانند انسان در دمای پایین احساس سرما می‌کنند. این مطلب توضیحات بیشتری دراین باره خواهد داد.

  • تغییر فصل سبب چه تغییراتی در حیوان خانگی شما می شود؟

    تغییر فصل و تغییرات حیوان خانگی

    بر اساس برخی آزمایش‌های انجام شده گربه‌ها در هوای گرم تمایل کمتری به خوردن غذا دارند اما در فصول سرد سال غذای بیشتری می‌خورند این موضوع حتی بر گربه‌هایی که فقط در داخل خانه نگهداری می‌شوند نیز تاثیرگذار است.

  • تنها گذاشتن سگ در خانه

    تنها گذاشتن سگ در خانه

    در اغلب اوقات هنگامی که سگ خود را در خانه تنها می‌گذارید، پس از مدتی نگران او خواهید شد و البته این نگرانی کاملاً طبیعی است. وقتی سگ آن‌ها تنها است، چطور وقت خود را می‌گذراند؟

  • پارک، خانه شما نیست! سگ ها را ببندید

    قوانین نگهداری سگ

    دو سگ گارد و شکاری آموزش دیده در لواسان به دخترکی حمله کردند. دخترک از ناحیه دست و پا آسیب جدی دیده است. و این نشان می‌دهد که ما اگر با سگ خود به فضای عمومی می‌رویم، حق نداریم، حیوان را آزاد کنیم.

  • چطور بفهمیم سگ احساس سرما می کند

    چطور بفهمیم سگ احساس سرما می‌کند

    برخلاف باور عموم، داشتن پوششی از مو و پشم در سگ‌ها، به معنی مصونیت کامل در مقابل هوای سرد نیست. شاید برخی سگ‌ها بتوانند دماهای نسبتاً سرد را به مدت کوتاهی تحمل کنند اما در نهایت، در اثر سرمای زیاد، آن ها نشانه‌هایی را از خود بروز می‌دهند.

  • معایب و مزایای عقیم کردن سگ ماده

    معایب و مزایای عقیم کردن سگ ماده

    بسیاری از اطرافیان در مورد مزایا و حتی لزوم عقیم کردن سگ‌ها صحبت می‌کنند و در مقابل هم برخی از متخصصان مشکلات و نباید‌هایی را مطرح می‌کنند که باعث می‌شود فرد در تصمیم‌گیری در این مورد، با ابهام و تردید رو به رو شود.

  • افرادی که حیوان خانگی دارند، بدانند

    ‍توصیه‌های مهم به افرادی که حیوان خانگی دارند

    جهت آگاهی بیشتر از بیماری‌های مشترک بین حیوانات خانگی و انسان و چگونگی پیشگیری از بروز و انتقال آن‌ها، رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت، مباحثی را تشریح و توصیه‌هایی را مطرح کرد.

عناوین اصلی