سگ انگلیش پوینتر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ  پوینتر انگلیسی (English Pointer) اولین نژادی است که به منظور شکار از آن استفاده شد. پوینتزهای امروزی برای شکار با تفنگ کاملا تخصص یافته هستند. اندامهای حرکتی چابک، قابل انعطاف و عضلانی با تمام هماهنگی‌های لازم و انرژی فراوان باعث سرعت، مقاومت و توانایی این حیوان گردیده است. این سگ مناسب‌ترین نوع برای زنان و مردانی است که در دشت‌ها به جستجو می‌پردازند. گردن دراز، خشک، عضلانی و مختصر خمیده دارد. آرنج‌ها به خوبی بسمت پایین می‌آیند و با یکدیگر کاملا موازی هستند. به رنگ‌های جگری، لیمویی، مشکی، نارنجی، توأم با رنگ سفید یافت می‌شود. در سگ‌های تیره بینی باید تیره و در رنگ‌های روشن، بینی باید رنگ روشنی داشته باشد.

خلق و خوی سگ پوینتر انگلیسی

خلق و خو و زیرکی آنرا به یک حیوان معاشرتی و اجتماعی چه در منزل و چه در محیط بیرون تبدیل کرده است. این سگ صبور است و در عین حال هیچ ترس و واهمه‌ای از انسان و سایر حیوانات ندارد. پرقدرت، پر انرژی و وفادار است خلاصه یک دوست واقعی است! با کودکان رفتار مهربانی دارد. پوینتر سگ استقلال‌طلبی است و اصولاً با حیوانات و سایر سگ‌ها کنار می‌آید.

سگ پوینتر

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (20-30) ک.گ، وزن در ماده‌ها: (20-30) ک.گ 

ارتفاع در نرها: (55-62) س.م، ارتفاع در ماده‌ها: (54-60) س.م

مشکلات سلامتی

مستعد برای مبتلا شدن به مشکلات لگن، بیماری‌های تیروئید و مشکلات پوستی است.

سگ پوینتر انگلیسی

فعالیت بدنی

فعالیت بدنی زیاد برای این نژاد پر انرژی توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید که پوینتر را بعنوان سگ خود انتخاب کنید به میزان فعالیت بدنی و ورزش مورد نیاز آن در طول روز توجه داشته باشید. اگر پوینتر فضا و زمان کافی برای جست وخیز نداشته باشد می‌تواند به سگی عصبی و غیر قابل کنترل تبدیل شود.

شرایط نگهداری سگ پوینتر

این نژاد بسیار فعال و پر جنب و جوش است و برای نگهداری در آپارتمان توصیه نمی‌شود.

بیشتر بدانیم:

سگ پوینتر مو کوتاه آلمانی (German Shorthaired Pointer)

سگ نژاد سگ گریهاند (Greyhound)

سگ برزی (Borzoi)

طول عمر

حدود13-14سال.

آراستن

آراستن موهای کوتاه وصاف پوینتر کار چندان سختی نیست. برس کردن روزانه و همچنین شست و شو در مواقع ضروری کافی می‌باشد. تمیز کردن سطح بدن آن با یک پارچه نمدار می‌تواند ایده‌آل باشد. پا و بین انگشتان آنرا خصوصاً بعد از جست و خیز و فعالیت‌های روزانه بازدید و تمیز کنید. گوشها را بازدید و از تمیز و خشک بودن داخل آنها اطمینان حاصل کنید. ریزش مو در این نژاد متوسط می‌باشد.

تاریخچه سگ پوینتر انگلیسی

تاریخچه سگ پوینتر انگلیسی

سالها عقیده بر این بود که نخستین پوینترهایی که در انگلستان نگهداری می‌شدند، از اسپانیا و پرتقال آورده شده بودند اما این تئوری بطور کامل رد شد و به نظرمی‌رسد که پوینترها بطور همزمان به اسپانیا، پرتقال، اروپای شرقی و انگلستان راه یافتند. اما اینکه منشأ این نژاد از کجا بوده، کسی نمی‌تواند اظهار نظر کند. قطعاً ایجاد English Pointer در بریتانیا و به احتمال زیاد در خود انگلستان بوده است بعدها نژاد Spaniel Pointer به انگلستان آورده شد اولین پوینترها که در سال 1650 میلادی در انگلستان به ثبت رسیدند.

گروه

سگ‌های امیخته با تفنگ - تازی.

سگ انگلیش پوینتر

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا