• مونو کلسیم فسفات و اهمیت آن برای دام و طیور

    مونو کلسیم فسفات و مصرف آن در خوراک دام و طیور

    مونو کلسیم فسفات ماده ضرورى کلیه مرغدارى و خوراک طیور و همچنین برخى از واحد‌هاى دامدارى و ‏کارخانجات خوراک طیور در کلیه سال مى‌باشد.

  • ضوابط احداث مرغداری

    مکان مناسب برای تاسیس مرغداری

    برای تأسیس و راه‌اندازی مرغداری لازم است که با قوانین و ضوابط آن کاملاً آشنا باشید و از آنها پیروی کنید. پیروی از این قوانین علاوه بر اینکه به کاهش بیماری‌ها و سالم نگه داشتن محیط زیست کمک می‌کند بر روی تولید مرغداری شما نیز بسیار موثر است.

  • تأثیر متقابل «ایمنی - متابولیسم» زمینه تازه ای برای بررسی عملکرد جانوران

    تأثیر متقابل ایمنی - متابولیسم

    «ایمنی- متابولیسم» در بدن زمینه‌ای نسبتاً تازه است که کانون توجه آن، هم متابولیسم، هم ایمنی، و هم گفتگوی دو سویه (رابطه دو جانبه) این فعالیت‌های بیولوژیکی بدن جانوران، می‌باشد.

  • مولتی آنزیم در خوراک طیور

    مولتی آنزیم در خوراک طیور

    مولتی آنزیم تشکیل شده از چند آنزیم که مواد غیرقابل جذب توسط پرنده رو به اشکالی که جوجه بتواند براحتی جذب وموجب بهبود ضریب تبدیل شود.

  • راهنمای انتخاب پروبیوتیک مناسب مرغداری

    انتخاب پروبیوتیک مناسب مرغداری

    امروزه فرآورده‌های گوناگونی از پروبیوتیک‌ها در بازار عرضه می‌شود که می‌توان فرآورده مناسب را از میان آنها برگزید. اما پیش از برگزیدن آن بهتر است نکاتی را که در این نوشته آمده بدانیم تا مناسب‌ترین فرآورده را انتخاب کنیم.

  • پرریزی اجباری (تولک بردن) مرغ تخمگذار

    پرریزی اجباری، تولک بردن

    هدف از پرریزی اجباری (تولک بردن) پرندگان بهبود کیفیت تخم‌مرغ یا تغییر دوره تولید مرغ‌ها می‌باشد.

  • سودمندی های پروتکسین

    تاثیر پروبیوتیک ها بر میکروفلور دستگاه گوارش (بخش دوم)

    سودمندی های پروتکسین

    در این بخش نوشته به معرفی کامل پروتکسین و سودمندی‌های مصرف آن در پرورش طیور، خواهیم پرداخت.

  • تاثیر پروبیوتیک ها بر میکروفلور دستگاه گوارش (بخش اول)

    تاثیر پروبیوتیک‌ها بر میکروفلور دستگاه گوارش

    در این نوشته با چیستی میکروفلور روده و نقش آن در سلامت طیور آشنا خواهید شد، سپس به پاسخ سوالاتی چند، درباره نقش پروبیوتیک‌ها بر میکروفلور دستگاه گوارش پرداخته و با پروتکسین آشنا خواهید شد.

  • مدیریت سلامتی دستگاه گوارش از راه تغذیه در مرغ های تخمگذار

    مدیریت سلامتی دستگاه گوارش از راه تغذیه در مرغ‌های تخمگذار

    جیره‌ای که از سوی این کارشناسان تغذیه تهیه و پیشنهاد می‌شود، تنها برای سیر کردن شکم مرغ‌ها نیست، بلکه با در نظر گرفتن تأثیرات گوناگونی است که اجزای جیره بر سلامتی دستگاه گوارش می‌گذارند.

  • ماءالشعیر طیور چیست؟

    ماءالشعیر طیور چیست؟

    ماءالشعیر طیور عصاره‌ای است که از دانه جو جوانه زده (مالت) گرفته می‌شود. ماءالشعیر طیور سرشار از انواع مواد معدنی، ویتامین‌ها بخصوص ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آمینه، آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

  • آنچه که باید درباره لرزش نور سالن مرغداری بدانید

    آنچه که باید درباره لرزش نور سالن مرغداری بدانید

    در این نوشته، موضوع لرزش تابش نور، و اثرات منفی بالا بودن دامنه تغییر تابش نور از اوج تابش به پایین‌ترین سطح، و تکرار آن شرح داده شده است.

  • بایوفیلم چگونه تشکیل می شود؟

    بایوفیلم چگونه تشکیل می‌شود؟

    میکروارگانیزم‌های بیماری‌زا اگر فرصت یابند، می‌توانند به صورت یک اجتماع پایدار درآیند که ازبین بردن آنها، به ویژه در لوله‌های آبرسانی کاری دشوار و پیچیده خواهد بود. این محیط زیست میکروبی را «بایوفیلم» نام نهاده‌اند.

  • بهداشت آب آشامیدنی مرغ ها

    بهداشت آب آشامیدنی مرغ‌ها

    آب آشامیدنی، مواد مغذی را به درون بدن می‌برد و روند هضم را مشخص می‌کند، دمای درونی بدن را تنظیم می‌نماید، مواد سمی را می‌زداید، و پشتیبان تندرستی بدن جانوران است. بنابراین کیفیت آب آشامیدنی نقش بسزایی در پرورش طیور دارد.

  • ضدعفونی مرغداری

    ضدعفونی مرغداری

    در هر نوبت جوجه‌ریزی سالن مرغداری باید کاملاً تخلیه شده، ضدعفونی و میکروب‌زدایی شود. در ادامه به بررسی مراحل انجام آن خواهیم پرداخت.

  • زندگی بدون آنتی بیوتیک ها

    زندگی بدون آنتی‌بیوتیک‌ها

    مرغداران، پیش از این که گام به دوره تولید «با آنتی‌بیوتیک هرگز» بگذارند می‌باید مدتی به این موضوع بیاندیشند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

عناوین اصلی