ماهی تارگت پوفر

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی تارگت پوفر، پوفر دونقطه نیز نامیده می‌شود. زیستگاه آن جنوب آسیا می‌باشد. بدن ماهی به رنگ قهوه‌ای تیره تا روشن بوده و قسمت زیر شکم سفید و بی‌رنگ است. سراسر بدن ماهی پوشیده از نقطه‌هایی پررنگ‌تر است و نقطه‌ای برجسته نیز در قسمت میان دم و بدن ماهی وجود دارد. تارگت پوفر ازجمله ماهیان لب‌شور می‌باشد. به این معنی که زیستگاه طبیعی ماهی در آب‌های شور و نیمه‌شور است اما توانایی زندگی در آب‌های شیرین را نیز خواهد داشت.

آکواریومی دارای پوشش گیاهی انبوه برای این ماهی مناسب می‌باشد. ماهی تارگت پوفر سازگاری خوبی با هم‌نوعان خود داشته و نگهداری آنها در یک آکواریوم مشکلی ایجاد نخواهد کرد. دمای ۲۳٫۵ تا ۲۷٫۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب می‌باشد.

نگهداری ماهی تارگت پوفر

تکثیر ماهی تارگت پوفر تنها در آب‌های نیمه شور امکان‌پذیر خواهد بود. این گونه از ماهیان ترجیح می‌دهند که بر روی سطحی صاف (مانند تخته سنگی صاف) تخمریزی نمایند. پیش از تخمریزی، جفت ماهی‌ها به تمیز کردن سطح تخته سنگی پرداخته، سپس هر دو در یک زمان سطح زیرین بدن خود را به تخته سنگ می‌مالند. در همین هنگام ماهی ماده تخمریزی کرده و ماهی نر نیز تخم‌ها را بارور می‌نماید. لاروها پس از ۵ تا ۶ روز از تخم خارج شده و پس ازتولد باید آن‌ها را با نوزاد میگوی آب شور تغذیه کرد.

استفاده از خوراکی چون کرم‌ها، حلزون و میگو در رژیم غذایی این ماهی کمک بسیاری به رشد و شادابی ماهی خواهد کرد. باتوجه به این که دندان‌های ماهی تارگت پوفر دائماً درحال رشد هستند و رشد نسبتاً سریعی دارند، استفاده از غذاهایی مانند حلزون که دارای پوشش محافظ خارجی است موجب کاهش رشد دندان‌ها شده و به سلامتی ماهی کمک می‌کند.

تارگت پوفر با ماهیانی مثل بارب، گورامی، شارک، ماهیان رنگین‌کمانی، انواع لوچ‌ها و برخی از گربه ماهیان سازگاری خواهد داشت.

تارگت پوفر

منبع: mahieman