ماهی اسکات قرمز

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی اسکات قرمز که با نام‌های اسکات سر قرمز یا اسکات رد هد نیز شناخته می‌شود، از دسته ماهیان لب‌شور می‌باشد که توانایی سازگاری و زندگی در آب‌های شیرین را نیز دارد. تفاوت این گونه با سایر گونه‌های اسکات، سر قرمز رنگ آن است. هرچه سن ماهی بیشتر شود نقاط بدنش تیره‌تر شده و پشت ماهی، کوهان مانند می‌گردد. زیستگاه ماهی اسکات قرمز هند و اقیانوس آرام است و درواقع بومی آب‌های نیمه‌شور است.

اسکات‌ها به آکواریومی با حداقل حجم ۵۰ گالن نیاز دارند که حاوی گیاهای و فضاهایی برای پنهان شدن باشد. بهتر است آب آکواریوم این ماهی آبی نیمه‌شور باشد. برای تهیه آب نیمه‌شور به ازای هر دو گالن آب، ۳ تا ۴ قاشق چای‌خوری نمک به آن اضافه کنید. به دلیل نیمه‌شور بودن آب آکواریوم، باید دقت کنید که گیاهان مورد استفاده نیز سازگار با این شرایط باشند. دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۶ تا ۷٫۸ برای اسکات‌ها مناسب است.

خصوصیات اسکات قرمز

ماهی اسکات به راحتی در آب‌های شور اقیانوس تخمریزی می‌کند. اما شرایط تخمریزی این ماهی در آب نیمه‌شور تا حدی نامعلوم مانده است. انتقال این ماهی از آب نیمه‌شور به آب شور باعث شادابی و طراوت پوست در طول زمان خواهد بود.

نگهداری اسکات قرمز

رژیم غذایی ماهی اسکات باید بر پایه خوراک گیاهی باشد و غذاهای پروتئینی نیز در کنار آن به ماهی داده شود. غذاهایی همچون جلبک دریایی تازه یا خشک شده، کاهو، میگوی آب شور و غذاهای خشک باکیفیت برای این ماهی مناسب هستند.

ماهی اسکات با ماهی‌هایی چون پوفر، آنجل مونو، ماهی آب‌پاش و سایر ماهیان آب‌های نیمه شور سازگاری دارد.

غذای ماهی اسکات قرمز

منبع: mahieman