دستگاه پالایش میکروبی هوا

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ دستگاه پالایش میکروبی هوا دستگاهی‌ست برای ازبین بردن ویروس، قارچ، باکتری و بوی نامطبوع سالن‌های پرورش طیور. با این دستگاه شما می‌توانید میزان آلودگی‌های داخل سالن را کاهش بدهید البته همراه  این دستگاه اگر یک فیلتر نانو برای ورودی هوای سالن پرورش نصب کنید، اثر بیشتری خواهد داشت. در مناطقی که تراکم مرغداری‌ها زیاد بوده و آلودگی بالا می‌باشد شما می‌توانید با استفاده از این دو محصول میزان آلودگی رو تا حد زیادی پایین بیاورید.

نیازهای پرورش طیور را بیابید.

نتیجه بررسی‌ها نشان داده که همواره در محیط‌های بسته پرورش به دلیل تراکم بالا جوجه‌ها میزان آلودگی‌های مختلف اعم از ویروس‌ها باکتری‌ها و قارچ‌ها بسیار بالاتر از محیط‌های باز است و این در حالیست که تمامی اوقات زندگی طیور در محیط بسته سپری می‌شود.

با توجه به شیوع بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا و برونشیت و نیوکاسل و بیماری‌های عفونی  قابل انتشار هوا در محیط‌های سربسته استفاده از دستگاه پالایش هوا به کمک نانو فیلترها روش بسیار مناسبی برای کاهش تعداد میکرو ارگانیسم‌ها و جلوگیری از انتشار عوامل عفونی همچون ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌باشد. دستگاه پالایش میکروبی هوا با استفاده از آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه نانو تکنولوژی هوایی پاک و عاری از آلودگی را به ارمغان می‌آورد.

تکنولوژی بکار گرفته شده در پالایش میکروبی هوا

فیلتر نانو نقره

این محصول با بهره‌گیری از خواص معروف ضدباکتریایی نقره که در مقیاس نانو بسیار موثرتر است متابولیسم و تنفس باکتری‌ها را مختل کرده و باعث نابودی آنها می‌گردد.

فیلتر نانو کربن

فیلتر نانو کربن به عنوان یک فیلتر ضدبو برای از بین بردن بوها و آلاینده‌ها در محیط‌های آلوده خصوصاً محیط مرغداری، بوع نامطبوع آمونیاک را تا حدی کمتر می‌کند. این فیلتر با دارا بودن مساحت سطحی بسیار بالا بوها را جذب می‌کند و همچنین ضد ترکیبات آلی فرار (voc) که اکثراً مضر هستند.

فیلتر نانو هیبرید

این فیلتر ضد ویروس و ضد قارچ است و قبلیت حذف گازهای آلی آلاینده‌های محیطی از خود نشان می‌دهد و بدین  ترتیب فرایند تهویه و تصفیه هوا را تکمیل می‌کند. برای از بین بردن ویروس‌ها و قارچ‌ها  در محیط‌های  مرغداری موثر است.

فیلتر نانو فتو کاتالیست

این فیلتر با استفاده از نانو ذرات tio2عمل فتو کاتالیستی را انجام می‌دهد که نتیجه آن ازبین بردن ترکیبات آلی فرار voc بوهای نامطبوع و باکتری‌هاست. فیلتر نانو فتوکاتالیست برای عمل خود از uv(اشعه فرا بنفش) بهره برده و کارایی بلند مدت دارد.

از این فیلتر می‌توان جهت پاکسازی و بهداشتی کردن محیط از لحاظ رفع آلاینده‌ها تهویه و تصفیه هوا مثلا در سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده نمود.

اشعه فرا بنفش (uv)

نور ماورا بنفش قسمتی از نور مرئی می‌باشد که در بین طول موج‌های 100-280 نانومتر تحت عنوان uv-cخاصیت میکروب‌کشی یا ضدعفونی دارد بطوری‌که dna باکتری‌ها ویروس‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا را نابود و از تکثیر آنها جلوگیری می‌کند.

پرتو فرابنفش عمل ضدعفونی را بطور  موثر و بدون تولید ترکیبات مشکل‌زای جانبی ناشی از ضدعفونی کننده‌های شیمیایی انجام می‌دهد. لامپ uv بکار رفته در دستگاه پالایش میکروبی هوا علاوه بر ضدعفونی کردن هوای عبوری از دستگاه همواره بر روی افزایش کارایی نانو فیلترها نیز تاثیر می‌گذارد.

فیلتر غبارگیر

این فیلتر با قرار گرفتن در ابتدای مجموعه فیلترهای نانو مانع ورود ذرات گرد و غبار معلق در محیط به درون دستگاه و فیلترها شده و مانع از افت عملکرد بهینه آنها می‌گردد.

منبع: poultry-new.blogfa