• سل گاوی و مقایسه بازرسی گوشت در ایران و دیگر کشورها

    سال‌های زیادی است که در کشور ایران با دام‌های راکتور مثبت و مشکوک سل گاوی، که ضایعات آشکاری ندارند، در کشتارگاه‌های دام به گونه‌ای رفتار می‌شود که با آنچه در کشورهای دیگر اجرا می‌شود، کاملاً متفاوت است.

  • اسیدوز در گاوهای شیری

    اسیدوز یک اختلال متابولیکی در شکمبه نشخوارکنندگان است که در آن میزان pH در نتیجه تغییر ناگهانی جیره غذایی نشخوار کنندگان از علوفه (مانند یونجه و علف است) به کنسانتره بالا (مانند دانه غلات) رخ می دهد.

  • کولی باسیلوز یا ای کولای (E.COLI)

    کولی باسیلوز (به انگلیسی : Colibacillosis) از انواع بیماری‌های پرندگان و حیوانات است. سروتایپ‌های متعددی از اشریشیا‌کلی در محیط حیوانات اهلی و پرنده‌ها وجود دارد. ای‌کولای جزء فلور طبیعی دستگاه گوارش پرندگان محسوب می‌شود.

  • کنترل ورم پستان در گاو شیری

    بیماری ورم پستان در گاو شیری زمانی روی می دهد که میکرو ارگانیسم هایی که معمولا باکتری هستند وارد سرپستانک می شوند و در پستان تکثیر می یابند. تمرکز برنامه های کنترل ورم پستان باید در جهت پیشگیری از یک یا هر دوی آنها (ورود و تکثیر میکروارگانیسم) باشد.

  • انگل های خارجی دام

    انگل‌های خارجی در تمام گونه‌های جانوری وجود داشته و خسارات فراوانی به دام‌ها وارد می‌نمایند. انگل‌های خارجی عمدتا شامل انواع کنه، جرب، شپش و انواع مگسها و لارو آن‌ها هستند.

  • ورم پستان در گاو (mastitis)

    امروزه ورم پستان (mastitis) جز سه بیماری است که در گله ها ضررهای اقتصادی فراوانی به بار می آورد. ورم پستان در تمام پستان داران وجود دارد اما به دلیل استرس شیردوشی که به گاو وارد می شود، این بیماری بیشتر در گاو مطرح می باشد.

  • مروری بر بیماری تب کیو (Q fever)

    بیماری تب کیو (Q Fever) یک بیماری قابل انتقال بین انسان و دام است که به نام‎های تب بالکان و تب کشتارگاه نیز شناخته می‎شود.

  • علت و چگونگی تغذیه اجباری (خوراندن داروی مایع و مواد آبکی به دام)

    گاوهای تازه‌زا با تغییرات متعددی مواجه می‌باشند از جمله: زایش کردن و انداختن جفت، شروع تولید شیر، و قرار گرفتن نوک پستانها و رحم در معرض باکتریها می‌باشد. همچنین از دیگر تغییرات می‌توان به عوض شدن جیره و مواد خوراکی و اضافه کردن موادی که سیستم ایمنی را بهبود می‌دهد اشاره کرد.

  • ناباروری گاوها

    در طول زمان، کمبود اثر عناصر غذایی ضروری به عنوان دلیل ناباروری در گاو مورد توجه قرار گرفته است.

  • سالمونلا در گله های گاو شیری

    عفونت‌های سالمونلا روی گاوها در همه سنین تاثیرگذار است. اغلب اوقات بیماری به شکل خطرناک در نوزادان و گوساله‌های جوان و در گاوهای نزدیک زایمان دیده می‌شود. در گوساله‌ها و گاوها معمول‌ترین علامت بالینی اسهال و تب است. اسهال معمولا آبکی تا لعابی است.

  • اسهال ویروسی گاو

    اسهال ویروسی گاو یکی از بیماری‌های عفونی گاو است که بوسیله Pestivirus از خانواده توگا ویریده ایجاد می‌شود. بیماری عموماً بصورت تحت کلینیکی یا ملایم با درصد ابتلای بالا و تلفات کم مشاهده می‌شود.

  • نگرشی بر بیماری کتوز در گاوهای شیری

    کتوز (Acetonemia) در گاوهای شیرده پر تولید در خلال 6 هفته اول زایمان روی می‌دهد که در سه هفته اول بسیار مهم است. این بیماری اغلب در دوره تغذیه زمستانی و نیز به هنگام حضور گاوها در جایگاه‌های بسته اتفاق می‌افتد.

  • محلول استریل تزریقی Phosphorus + Vitamin B12

    فسفرآلی +ویتامین B12 (فسویت پلاس)

    فسفرآلی و ویتامین B12

    هر میلی‌لیتر از محلول تزریقی فسویت پلاس، حاوی 100 میلی‌گرم بوتافسفان و 50 میکروگرم سیانوکوبالامین (ویتامینB12) می‌باشد. این دارو محصولی از شرکت نصر فریمان است.

  • کنترل بیماریهای تنفسی در دام های بزرگ

    بیماری‌های عفونی دستگاه تنفس در حیوانات فارم به وسیله ترکیبی از عوامل عفونی و عوامل مستعد کننده مثل آب و هوای بسیار سرد، استرس از شیر گرفتن حمل و نقل، همچنین تهویه ضعیف در سالن نگهداری حیوانات به وجود می‌آیند، چرا که این عوامل سبب تضعیف مکانیزم دفاعی حیوانات می‌شوند.

  • Premix A - پودر مخلوط در دان

    پرمیکس A

    داروی پرمیکس A جهت بهبود وضعیت پوست، پر و بافت‌های پوششی و مخاطی دستگاه گوارشی، تناسلی، بینایی و تنفسی در طیور، و درمان عوارضی چون هایپر کراتیت چشم، شاخی شدن پوست، درمان ریزش غیر عادی مو، پشم و... در دام

عناوین اصلی