نابینا شدن گربه‌های شهری

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گربه‌های شهری بر اثر آلودگی محیط زیست شهری، تغذیه از زباله و نوشیدن آب‌های آلوده شهری دچار عفونت در چشم و دهان می‌شوند.

طبق گزارش‌های رسیده، حامیان در هنگام غذارسانی عفونت‌های مختلف در گربه‌های شهری را مشاهده ولی در ابتدا گزارش نمی‌کنند.

پس از مدتی که عفونت پیشرفت کرده و منجر به ترشح عفونی در دهان و/یا بسته شدن چشم می‌شود، درخواست کمک برای انتقال و درمان در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی مختلف شروع می‌شود.

جوابگویی به این درخواست کمک در بسیاری موارد مشمول زمان طولانی شده و پاسخی برای امداد دریافت نمی‌شود. آگهی‌ها تکرار و تکرار می‌شوند! گاهی نیز برای زنده‌گیری برنامه‌ریزی می‌شود ولی یا این کار با موفقیت انجام نشده و/یا گربه در محل پیدا نمی‌شود.

با گذر زمان، چشم عفونی وخیم‌تر شد و حتی چشم دیگر را گرفتار می‌کند.

بیشتر بدانیم:

10 نکته‌ای که باید قبل از نگهداری گربه‌ها بدانید

گربه‌ها در مورد ما چه فکری می‌کنند؟!

بیماری‌های عفونی گربه

بیانیه جهانی حقوق حیوانات

زنده‌گیری و انتقال به کلینیک زمانی میسر می‌شود که گربه از بدحال به حالت اورژانس رسیده و بدون حرکت در گوشه‌ای افتاده است. در بسیاری موارد درمانی که می‌توانست در مراحل اولیه به درمان و بهبود کامل حیوان منجر شود، با گذر زمان به نابینایی می‌انجامد.

گربه نابینا قادر به ادامه زندگی طبیعی در محیط زیست شهری نیست، از اینرو درخواست جدیدی برای واگذاری و یافتن خانه‌ای امن برای نگهداری از او مطرح می‌شود. آیا خانوارهای ایرانی پذیرش و فرهنگ لازم برای نگهداری حیوان در خانه را دارند؟ آیا واگذاری سگ و گربه در ایران با مشکلات عدیده همراه نیست؟

حیوانی که می‌توانست با رعایت چند نکته ساده در محل درمان شده و یا پس از درمان در همان محل زندگی رها شود، اکنون ناتوان از ادامه زندگی در داخل قفس بی‌روح بیمارستان اسیر است تا حامیان خانه‌ای امن برای ادامه زندگی برای او بیابند...

تعبیر ما از حمایت چیست؟!

منبع: Pazudharma