سگ پمبروک ولش کرگی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ دو دسته ولش کرگی وجود دارد، به نام‌های کاردیگان (Cardigan Welsh Corgi) و پمبروک (pembroke welsh corgi). این سگ‌های ملوس کوچک‌ترین نوع سگ گله هستند و ریشه آنها به ولز (جزیی از انگلستان) برمی‌گردد و گفته می‌شود که در اصل توسط وایکینگ‌ها به بریتانیا برده شده‌اند.

نژاد سگ موردنظر خود را بیابید.

وزن پمبروک کرگی حداکثر به ١٢ کیلو می‌رسد ولی انواع خیلی کوچکتری هم در سگ‌های کرگی یافت می‌شود که به طور غیر رسمی به نام مینیاتور کرگی معروفند. کرگی جزو باهوش‌ترین نژادهای سگ و همچنین جزو ٢٥ نژاد محبوب سگ در دنیاست.

بیشتر بدانیم: آشنایی با سگ کاردیگن ولش کرگی (Cardigan Welsh Corgi)

خلق و خوی سگ پمبروک ولش کرگی

سگی بسیار بامحبت و عاطفی است. ارتباط خیلی قوی با اعضای خانواده برقرار می‌کند و دوست دارد همه‌جا دنبال صاحبش رفته و ازاو دور نشود. اشتیاق زیادی به راضی نگه داشتن و خوشحال کردن صاحبش دارد و بی‌نهایت وفادار است. این نژاد با غریبه‌ها، سگ‌ها و حیوانات دیگر هم خیلی سریع دوست می‌شود و بسیار خوش اخلاقی است.

پمبروک ولش کرگی

سگ نژاد ولش کرگی از لحاظ ژنتیکی از خانواده پامرانین و ساموئید محسوب می‌شود.

پمبروک کرگی‌ها سگ‌های شاد و سرزنده‌ای هستند همه را عاشق خودشان می‌کنند و اگر با احترام و محبت باها آنها رفتار شود بسیار راحت و سریع آموزش می‌بینند. کرگی‌ها پاهای کوتاه بامزه‌ای دارند که تیپ آنها را شبیه کوتوله‌ها کرده است و از تماشای دویدن و شیطنت این عروسک‌های نرم و پشمالو سیر نمی‌شوید.

وزن و ارتفاع

قد کرگی حداکثر ٣٠ سانتی‌متر و وزن حداکثر ١٢ کیلوگرم دارد، دارای گوش‌های مثلثی و نوعی یال پشمالو و نرم دارد که ممکن است رنگ موهای یالش کمرنگ‌تر از بقیه بدنش باشد.

آراستن پمبروک ولش کرگی

پمبروک کرگی‌های همیشه خندان در فصل بهار و پاییز ریزش مو دارند. کرگی سگ مناسبی برای نگهداری در آپارتمان است ولی حتماً هر روز باید به پیاده‌روی برود تا انرژی‌های اضافه‌اش تخلیه شوند. کرگی پاهای کوتاه و بدن نسبتاً چاقی دارد، به همین خاطر باید مراقبش بود که از جاهای بلند پایین نپرد وگرنه ممکن است به خودش آسیب بزند.

در فصل‌های بهار و پاییز باید هر روز کرگی را برس بکشید تا ریزش مو اذیتتان نکند.

ولش کورگی

فعالیت پمبروک کرگی

پمبروک کرگی‌ها عاشق دنبال کردن اجسام متحرک است و اگر بازی پرت کردن و آوردن توپ رو به آنها آموزش دهید هیچ‌وقت از آن خسته نمی‌شوند.

در جایی که بچه‌های زیادی مشغول بازی هستند مراقب باشید که هنگام بازی بچه‌ها با توپ، کرگی زیر دست و پای‌شان نرود، زیرا طبق غریزه سگ گله بودنش ممکن است با چرخیدن دور بچه‌ها و فشار دادن پوزه‌اشش به پشت پاشنه پای آنها سعی کند گله بچه‌ها را جمع‌و جور کند.

رنگ کرگی می‌تواند قرمز، حنایی کمرنگ و رنگی با نام sable (که ابلق مشکی در زمینه طلایی است) و یا سه رنگ (قرمز، سیاه، خاکی) باشد.

اگر دوست دارید به سگ خانگی‌تان کارهای بامزه زیادی آموزش بدید کرگی گزینه بسیار مناسبی است، آنها بخاطر هوش بالایی که دارند حتی به عنوان سگ ردیاب هم میتوانند آموزش ببینند.

سگ‌های کرگی گرما رو دوست ندارند و نباید او را در فصل‌های خیلی گرم سال بیرون از خونه و درون حیاط نگهداری کرد، هرچند به طور کلی با سرما و گرما کنار می‌آید.

کرگی‌ها استعداد چاقی دارند و اگر غذای زیادی بخورند و به اندازه کافی هم تحرک نداشته باشند حسابی چاق می‌شوند. اگر به هر دلیلی وقت یا حوصله بیرون بردن روزانه کرگی را ندارید این سگ مناسب شما نیست زیرا حتماً هر روز باید اورا بیرون ببرده تا بازی کند.

نژاد پمبروک ولش کورگی

منبع: maltipoo.blogfa.com