سگ بوستن تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ نام دیگر سگ‌ بوستن تریر Boston Bull می‌باشد. این نژاد دارای جثه کوچک و عضلانی است. دارای گوش‌های کوچک و افراشته، چشم‌های تیره، گرد و بزرگ و بینی به شکل سیب می‌باشد. گردن کوتاه و سینه فراخ دارد. فک، صاف و عضلانی است. موها کوتاه و به رنگهای سفید - سیاه، قهوه‌ای - سفید، پلنگی - سفید یافت می‌شود.

نژاد سگ موردنظر خود را بیابید.

خلق‌و خوی سگ بوستن تریر

گرچه در گذشته به منظور جنگیدن با سایر سگ‌ها پرورش می‌یافته اما امروزه سعی در کاهش حالت تهاجمی در این نژاد شده است. بوستن تریر سگی است آرام، زیرک، باهوش و اجتماعی. اصولاً به آموزش‌های یک شخص واحد پاسخ می‌دهد. دیده‌بان خوبی است و فقط در مواقع ضروری پارس می‌کند. رابطه خوبی با کودکان، بزرگسالان و حتی غریبه‌ها دارد. بازیگوش و پرمحبت است و دوست دارد تا همیشه در اطراف اعضای خانواده باشد. بخاطر داشتن شخصیت جذاب طرفداران زیادی دارد. با سایر حیوانات خانگی کنار می‌آید اما گاهی سگ‌های نر نسبت به یکدیگر حالت تهاجمی پیدا می‌کنند.

بوستن تریر

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (3-4.5) ک.گ، در ماده‌ها: (3-4.5) ک.گ 

ارتفاع در نرها: (38-43) س.م، در ماده‌ها: (38-43) س.م

برای آشنایی با دیگر گونه‌های تریر کلیک کنید:

آشنایی با سگ‌های تریر

مشکلات سلامتی نژاد بوستن تریر

این نژاد با داشتن صورت پهن گاهی اوقات دچار مشکل در تنفس می‌شود خصوصاً در هوای خیلی گرم یا سرد. همچنین خس‌خس و خور و پف کردن در این نژاد طبیعی می‌باشد. اکثراً ماده‌ها به علت بزرگی سر توله‌ها و باریک بودن دهانه رحم مشکل داشته و به سزارین نیاز دارند. تومورهای قلبی و پوستی و بیماری‌های چشم نیز شایع می‌باشد.

شرایط نگهداری بوستن تریر

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد. اصولاً در داخل خانه آرام است و نیازی به حیاط ندارد. بوستن تریر به گرما یا سرمای زیاد حساسیت دارد.

سگ نژاد بوستن تریر

فعالیت بدنی

پیاده‌روی‌های کوتاه و دویدن در حیاط و یا فضای سبز مناسب می‌باشد. این نژاد کوچک نیازی به فعالیت بدنی زیاد ندارد اما علاقه دارد تا همه جا همراه صاحبش باشد، سگ سبک وزنی است که به راحتی می‌توان آنرا حمل کرد.

طول عمر

حدود 15 سال یا بیشتر.

آراستن

موهای کوتاه و صاف این نژاد برای آراستن آسان می‌باشد. شانه و برس کشیدن منظم و شست‌و شو فقط در مواقع ضروری پیشنهاد می‌شود. صورت و خصوصاً گوشه چشمها را روزانه با یک دستمال نم‌دار تمیز کنید. داخل گوش‌ها را باید بطور منظم چک کرد و از تمیز بودن آن نسبت به جرم‌ها اطمینان حاصل نمود. ناخن‌ها را باید کوتاه نگه داشت. ریزش مو در این نژاد متوسط می‌باشد.

تعداد توله‌ها

معمولاً 4-3 توله. به علت اینکه این نژاد شامل سر بزرگ می‌باشد، اکثراً سگ مادر هنگام زایمان باید سزارین شود.

توله سگ بوستن تریر

تاریخچه سگ نژاد بوستن تریر

اجداد این نژاد را سگ‌های جنگجوی Pit Fighting و تریرها تشکیل می‌دهد. بوستن‌های اولیه وزنی در معادل 20 ک.گ داشتند که آنها را Olde Boston Bulldogge می‌نامیدند. بوستن تریر از محدود نژادهایی است که موطن اصلیش آمریکا بوده است. بوستن تریر امروزی حاصل جفتگیری English Bulldog با English White Terrier می‌باشد. در سال 1889 این نژاد در ناحیه بوستن در آمریکا معروف گردید و در سال 1893 به ثبت رسید. اولین نمایش از آن در بوستن در سال 1870 بعمل آمد.

گروه: سگ‌های غیر ورزشی.

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا