تحمل سگ در سرما

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛  به معرفی سگهای معروفی که تحمل آب‌و هوای سرد را دارند، می‌پردازیم.

10- سگ وایمارینر (Weimaraner)

سگ وایمارینر

این سگ نژادی آلمانی است که برای شکار  پرورش داده شده است. قابلیت رویارویی با شکارهای بزرگی چون گوزن و همچنین خرس‌ها را دارد. سگ وایمارینر با همه ظرافتی که دارد هنوز هم طرفداران بسیاری داشته و امروزه نیز برای شکار استفاده می‌شود. با این‌حال اگر فعالیت بدنی مناسبی داشته باشد، سگ مناسبی برای خانواده محسوب می‌شود.

سگ وایمارینر

9- سگ نژاد ویشلا (Vizsla)

سگ ویشلا

سگی راهنما و شکارچی است که در مجارستان متولد شده است و رفتاری اشرافی دارد. تمام چیزی که نژاد ویشلا نیاز دارد مورد عشق و علاقه بودن است. او همراه و همدم فوق‌العاده‌ای برای یک خانواده فعال است، که بتوانند با او ورزش کرده و به شوق و اشتیاق او پاسخ مناسبی دهند.

سگ ویشلا

8- سگ شی‌هواهوا (Chihuahua)

سگ شی هوا هوا

جذابیت و فریبندگی نژاد شی‌هواهوا به جثه کوچک و شخصیت خوبش است. سگی که از نظر پوشش و ظاهر گونه‌ها و رنگهای مختلفی دارد. شی‌هواهوا سگی چابک، بااستعداد و حرف‌شنویی است که برای مسابقات و نمایش مناسب است، و جزو 10 سگ محبوب برای کارشناسان محسوب می‌شود. او هیچ علاقه‌ای غیر از همراهی با صاحبش ندارد و کمترین نیاز را به آراستن و فعالیت دارد.

سگ شی هواهوای قهوه ای

7- سگ هاوانیز (Havanese)

سگ هاوانیز

سگ نژاد هاوانیز به خاطر داشتن موهایی بلند و نرم، چشمانی گیرا و اندازه مناسبش بسیار مورد توجه است. نژادی که در مسابقه اشراف کوبایی لقب «سگ نوارچسب» (Velcro dog) را گرفته است، به این دلیل که همیشه به صاحبش چسبیده است. او فقط یک سگ دست‌آموز نیست، هاوانیزها تربیت شدنی‌اند و انرژی شگفت‌انگیزی دارند. آنها در ورزش سگ‌ها بسیار بااستعدادند و همچنین برای مشاغلی مثل بازی در سیرک یا کمک به معلولین بسیر مناسبند.

سگ هاوانیز

6- سگ بوستن تریر (Boston Terrier)

سگ بوستون تریر

شهرت سگ‌های بوستن تریر از زمان خلقتشان است که کمتر از یک قرن پیش می‌باشد. آنها در اصل برای جنگیدن پرورش یافتند، اما امروزه به عنوان سگی نجیب، آرام، مهربان و خون‌گرمی شناخته می‌شوند که ظاهری رسمی و مودب دارند و به‌خاطر همین ظاهر نجیب به « آقای محترم آمریکایی» (American Gentleman) معروف شده‌اند.

بوستون تریر

5- سگ شیتزو (Shih Tzu)

سگ شیتزو

معنی نام این سگ "شیر کوچک" است. اما هیچ خشونت یا درنده‌خویی در او دیده نمی‌شود. شیتزو یک عاشق است نه یک شکارچی. فقط برای همراه و همدم بودن پرورش یافته است. شیتزو سگی خون‌گرم، شاد، اهل فعالیت و گردش است و عاشق اینست که صاحبش را از اتاقی به اتاق دیگر دنبال کند. گرچه امروزه صاحبان این سگ تلاش می‌کنند که او را برای ورزش، اطاعت از دستورات، مسابقه دو استقامت و سرعت تمرین دهند.

سگ نژاد شیتزو

4- سگ گریت دین (Great Dane)

سگ گریت دین

این نژاد همانطور که از نامش پیداست سگ بزرگی است. باشکوه و نجیب، عموماً به غول مهربان یا آپولوی سگ‌ها (Apollo of dogs) شناخته می‌شود. آپولو نام یونانی خدای خورشید است، روشنترین جسم در آسمان. گریت دین قطعاً جایگاه خوش قد و قامت‌ترین سگ را دارد و دارای ظاهری بسیار باابهت. در واقعیت یکی از خوش‌اخلاقترین سگهاست. با همه بزرگی‌اش حیوان خانگی‌ای شیرین و مهربان بوده، عاشق بازی کردن و با کودکان بسیار ملایم و آرام می‌باشد.

"بیشتر بخوانید: آشنایی با نژاد سگ گریت دین (Great Dane)"

سگ نژاد گریت دین

3- سگ باکسر (Boxer)

سگ باکسر

در اصل سگ باکسر پرورش یافته شده تا سگی محافظ در اندازه متوسط باشد. با این‌حال امروزه این سگ‌ها عضوی از «باشگاه آمریکایی لانه سگ» (AKC) هستند، آنها اغلب به عنوان همراه دوست‌داشتنی خانواده محسوب می‌شوند.

سگ نژاد باکسر

2- سگ تریر یورکشایر (Yorkshire Terrier)

سگ تریر یورکشایر

اندازه کوچک ولی شخصیتی بزرگ دارد. سگی چابک و دوست‌داشتنی است. سرگرم‌کننده‌ترین سگ در آمریکا محسوب می‌شود، سگ تریر یورکشایر به خاطر ازخودگذشتگی در برابر صاحبش، نگاه زیبا و سازگاری‌اش در زندگی آپارتمانی، توانسته طرفداران زیادی را نصیب خود کند.

"بیشتر بخوانید: آشنایی با سگ‌های تریر"

سگ نژاد تریر یورکشایر

1- سگ بولداگ (Bulldog)

سگ بولداگ

در اصل بولداگ‌ها برای هدایت گاوها و جنگیدن در مسابقاتی که « bull baiting» نام داشت، استفاده می‌شدند. امروزه او همدم آرامی برای کودکان است. یک پیاده روی کوتاه و چرت زدن روی مبل تنها خواسته‌های این سگ دوست‌داشتنی است.

نژاد بولداگ

ترجمه: مهسا احمدزاده