• همه گیرشناسی بیماری زبان آبی

    پشه کولیکوئیدس و بیماری زبان آبی

    فاکتورهای اکولوژی نظیر بارندگی شدید، دما و رطوبت بالا نقش مهمی در تشدید جمعیت حشرات و متعاقباً بروزعفونت دارند. پشه کولیکوئیدس شب‌ها فعال بوده و در این هنگام، دام‌هایی که خارج از آغل هستند را می‌گزد.

  • علائم بیماری زبان آبی

    علائم بیماری زبان آبی

    از نشانی‌های اصلی این بیماری پرخونی، خیز، التهاب، خونریزی و ضایعات بر روی پوست سم به همراه التهاب است و دام‌های مبتلا دارای حرکات متناوب لب‌ها و زبان هستند.

  • جمع آوری نمونه جهت تشخیص بیماری زبان آبی

    تشخیص بیماری زبان آبی

    در مورد ویروس زبان آبی انجماد بافت‌های آلوده موجب ازبین رفتن ویروس می‌شود. اندام‌ها و بافت‌ها بایستی در دمای 4 درجه سانتی‌گراد به آزمایشگاه ارسال شوند.

  • علل ویروسی سقط جنین

    بیماری ویروس آکابان و سقط جنین

    بیماری ویروس آکابان و سقط جنین

    ویروس آکابان متعلق به جنس بونیاویروس از خانواده بونیاویریده است. این ویروس به‌وسیله مگس‌ها و پشه‌ها منتقل می‌شود. عفونت حاصل از این ویروس می‌تواند به سقط، مرده‌زایی و تولد پیش از موعد بیانجامد.

  • بیماری زایی و علائم بیماری ویروس آکابان

    علائم بیماری ویروس آکابان

    اولین شکل بیماریویروس آکابان، آرتروگریپوزیس است که در گوساله‌های بالغ‌تر رخ می‌دهد، دومین حالت، آرتروگریپوزیس همراه با هیدروآنسفالی است و سومین حالت نیز، تنها هیدروآنسفالی است.

  • مخصوص استفاده گوسفند، بز و میش

    کپسول پروپیونات کلسیم (اینر زوفاکپ)

    کپسول پروپیونات کلسیم ، اینر زوفاکپ

    اینر زوفاکپ محصولی که ترکیب پروپیونات کلسیم را در قالب کپسول خوراکی جهت تامین احتیاجات انرژی و کلسیم دام تامین می‌کند.

  • ذغال دام کوچک (شارکول زوفاکپ)

    ذغال فعال شارکول زوفاكپ دام کوچک

    کپسول ذغال فعال خوراکی (شارکول زوفاکپ) جهت رفع مسمومیت‌های دارویی و دیگر انواع سموم استفاده شده و مانع جذب سیستمیک آنها می‌شود.

  • علل ویروسی سقط جنین

    اسهال ویروسی گاو (BVD) و سقط جنین

    اسهال ویروسی گاو BVD و سقط جنین

    ویروس BVD یا اسهال ویروسی یکی از عوامل سقط جنین در دام می باشد. جنس پستی ویروس و خانواده فلاوی ویریده قرار دارد. این ویروس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بیماری دستگاه گوارش شناخته شده است و میزبان‌های این ویروس، نشخوارکنندگان اهلی و وحشی هستند.

  • پیشگیری و کنترل بیماری اسهال ویروسی یا BVD

    پیشگیری و کنترل BVD

    هدف از برنامه کنترل بیماری اسهال ویروسی گاو‌ها (BVD) پیشگیری از ابتلای جنین به‌منظور جلوگیری از تولید دام‌های PI جلوگیری از سقط جنین و مشکلات مربوط به آن است.

  • جمع آوری نمونه جهت تشخیص بیماری BVD

    جمع آوری نمونه جهت تشخیص بیماری BVD

    برای انجام آزمایش‌های تشخیصی دقیق برای بیماری BVD یا اسهال ویروسی گاو، باید جنین به‌طور کامل به آزمایشگاه ارسال شود، زیرا عوامل پیچیده‌ای سبب این بیماری و سقط می‌شود.

  • تشخیص، بررسی و مدیریت عارضه سقط جنین نشخوارکنندگان

    تشخیص، بررسی و مدیریت عارضه سقط جنین نشخوارکنندگان

    سقط جنین دام‌های مزرعه، همواره به‌عنوان یکی از معضلات صنعت دامپروری در ایران و سایر نقاط جهان مطرح می‌باشد که عوامل مسبب آن بسیار زیاد و متنوع‌اند.

  • علل ویروسی سقط جنین

    بیماری مرزی و سقط جنین دام

    بیماری مرزی و سقط جنین دام

    ویروس بیماری مرزی به عامل اسهال ویروسی گاو (BVD) شباهت زیادی داشته و برخی از موارد همه‌گیری بیماری مرزی همراه با حضور بیماری اسهال ویروسی گاو در گله‌ها مشاهده شده است.

  • همه گیرشناسی، پیشگیری و درمان بیماری مرزی

    همه گیرشناسی، پیشگیری و درمان بیماری مرزی

    انتشار بیماری مرزی هم به‌صورت عمودی و هم به‌طور افقی صورت می‌گیرد. مهم‌ترین منبع آلودگی در گله، خرید بره میش‌های PI است این بره‌ها که در ظاهر سالم هستند به مدت طولانی ویروس را از خود دفع می‌کنند.

  • علائم بیماری مرزی

    علائم بیماری مرزی

    وجود تعداد زیادی میش نازا در فصل تولیدمثل در گله و غیر آبستن بودن تعداد زیادی از آنها، سقط، زایش بره‌های دارای علائم و بدون علائم بالینی، شامل بره‌های ضعیف یا بره‌های PI در گله از علائم بیماری مرزی می‌باشد.

  • جمع آوری نمونه جهت تشخیص بیماری مرزی

    جمع آوری نمونه جهت تشخیص بیماری مرزی

    نمونه‌های قابل استفاده جهت تشخیص بیماری مرزی شامل؛ نمونه‌های بافت شناسی، نمونه‌های سرمی، نمونه‌های ویروس شناسی و... می‌باشد که در این بخش توضیح داده شده است.

عناوین اصلی