به گزارش سرویس «دام،طیور و آبزیان پایگاه خبری ماکی دام» به نقل از فارس، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری گفت: رفع تحریم‌ها در کاهش قیمت نهاده‌ها حتماً مؤثر است و با توجه به شرایطی که پیش آمده به نظر می‌آید یک تعدیل قیمتی ناشی از صرفه‌جویی در ارتباطات بانکی داشته باشیم که البته ممکن است نتیجه آن 6 ماه دیگر مشهود شود.

وزارت جهاد کشاورزی فاقد ابزار نظارتی بر قیمت‌ها است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با اجرایی نشدن قیمت مصوب 1440 تومان شیر خام تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است برای استمرار تولید هر محصولی آن تولید باید اقتصادی شود.

رکنی بیان داشت: در طرح انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت به جهاد کشاورزی منتقل شد اما ابزار نظارتی همراه آن به وزارت جهاد کشاورزی منتقل نشد.

وی با اشاره به اینکه اول تیر ماه سال 93 قیمت شیر در جلسه تنظیم بازار 1440 تومان تصویب شد و از آن تاریخ تاکنون این قیمت عملیاتی نشده است، گفت: در این رابطه دستگاه ناظر باید پاسخگو باشد، ما در وزارت جهاد کشاورزی دستگاه نظارتی نداریم البته سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده در این رابطه قول‌های مساعدی داده ولی هنوز موضوع به نتیجه نرسیده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تصویب قیمت 1440 تومان برای شیر خام در تیر ماه سال گذشته نیازی به اختصاص یارانه به تولید این محصول نبود بنابراین تخصیص یارانه در برنامه دولت پیش‌بینی نشد.