کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در راستای تأمین غذای سالم بر سر سفره مصرف‌کنندگان، معاون بهبود تولیدات دامی‌سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کارگروه ویژه‌ای بر اجرای این طرح در سطح استان نظارت خواهند کرد و با اطلاع‌رسانی به موقع و سریع به واحدهای پرورش مرغ گوشتی، همکاری‌های لازم را با آنان در راستای تأمین غذای سالم بر سر سفره هم‌استانی‌ها انجام خواهند داد .

ایشان گفت: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تضمین سلامت غذایی آنان، همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه در اردبیل اجرا خواهد شد.

بهلول تکلوی در نشست کارگروه تخصصی نحوه تولید و عرضه گوشت مرغ با اعلام این خبر افزود : در فاز نخست مرغ قابل بسته‌بندی و به‌صورت کامل و گرم غیرمنجمد با میانگین وزن لاشه ۸/۱ کیلوگرم وحداکثر وزن لاشه ۲/۲ کیلوگرم روانه بازار مصرف خواهد شد و وزن‌های بالاتر نیز می‌بایست به صورت قطعه‌بندی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: کارگروه ویژه‌ای بر اجرای این طرح در سطح استان نظارت خواهند کرد و با اطلاع‌رسانی به موقع و سریع به واحد‌های پرورش مرغ گوشتی همکاری‌های لازم را با آنان در راستای تأمین غذای سالم بر سر سفره هم‌استانی‌ها انجام خواهند داد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: این تصمیم در راستای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و تأمین غذای سالم برای افراد جامعه و جلوگیری از سودجویی‌های غیرمتعارف اتخاذ شده است و حداکثر سن کشتار مرغ ۴۲ روز تعیین شده است و بدیهی است با واحد‌های تولید گوشت مرغ که خارج از این قانون به عرضه مرغ با وزن بالا و سن کشتار بیشتر از ۴۲ روز اقدام کنند، طبق قانون با آنان رفتار خواهد شد.