وقت-گذرانی-با-گربه

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گربه کوچک شما زندگی خود را کم و بیش به شما نزدیک می‌کند. برآورده کردن نیازهای اولیه او مانند تغذیه، خواب، مراقبت و سایر موارد ضروری است، اما برای ایجاد یک رابطه نزدیک و محکم با او یا حفظ تعادل روحی و اجتماعی خوب، همراه کوچک شما نیاز به وقت گذراندن با شما دارد و این صرف زمان علل‌الخصوص شامل بازی کردن می‌شود. نیازی نیست خود را مجبور کنید که ساعاتی را در زندگی روزمره پرمشغله خود اختصاص دهید، گربه شما تنها به چند لحظه حضور در جمع شما نیاز دارد تا شاد باشد، اما نه در هر شرایطی.

گربه روزهایش را چگونه می‌گذراند؟

گربه حیوانیست که روتین دارد و باید روز خود را مانند قلمرو خود ساختار دهد. گربه برای احساس اطمینان و امنیت در دنیای خود، به این ثابت اطمینان بخش و بدون غافلگیری تکیه می‌کند. بنابراین، حیوان در طول روز فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد که هر کدام در فضای بسیار خاصی از قلمرو تقسیم‌بندی شده‌اش انجام می‌شود.

خواب

گربه شما حدود 16 و گاهی در بچه گربه‌ها یا حتی گربه‌های بزرگتر تا 20 ساعت در طول روز می‌خوابد. خواب یک گربه برای سلامتی و حال خوب او ضروری است! در طول این ساعات طولانی استراحت، حیوان آرام می‌شود، به اصطلاح باتری خود را دوباره شارژ می‌کند، قدرت را به دست می‌آورد و تعادل فیزیکی و عاطفی خود را حفظ می‌کند.

به طور متوسط، گربه بالغ در چرخه‌های سه ساعته می‌خوابد و فازهای بیداری و خواب را به طور متناوب، در حالی که شامل فازهای استراحت می‌شود، طی می‌کند. این حیوان به این ترتیب قدرت خود را حفظ می‌کند، همانطور که اجداد وحشی آنها فاصله بین دو شکار را می‌خوابیدند.

آراستن

گربه بخش زیادی از زمان بیداری خود را با لیسیدن خز خود به آراستن می‌گذراند. گربه با این حرکت کثیفی را که روی پوستش رسوب کرده است از بین می‌برد، برخی از انگل‌های احتمالی را در این فرآیند نابود می‌کند و سپس رایحه خود را به موهای خود باز می‌گرداند.

طبیعی است که گربه هر روز تمام بدن خود را لیس بزند. از سوی دیگر، گربه‌ای که دیگر خود را اصلاح نمی‌کند یا برعکس، بیش از حد خود را لیس می‌زند، ممکن است مشکلات رفتاری داشته باشد. بهتر است با دامپزشک مشورت کنید.

شکار

حتی اگر گربه شما به خوبی با انواع مختلف غذاها تغذیه شود، نیاز به شکار را در ژن‌های خود حفظ می‌کند. گربه هر روز چندین ساعت را به این فعالیت اختصاص می‌دهد که به سلامتی و حفظ آمادگی جسمانی و تعادل ذهنی او کمک می‌کند.

البته همه گربه‌ها به خودی خود شکارچی نیستند. کسانی که به فضای باز دسترسی ندارند یا طعمه‌های زنده‌ای در آنجا پیدا نمی‌کنند، از شکار از طریق بازی لذت می‌برند.

نظارت بر قلمرو خود

برای گربه مهم است! همانطور که گفتیم، همه چیز تقسیم بندی شده است. بنابراین گربه دارای یک قلمرو داخلی و/یا خارجی است که آن را به فضاهای مختلف تقسیم می‌کند و روزانه در آن سفر می‌کند. با این کار از این قلمرو در برابر مزاحمان احتمالی محافظت می‌کند، بوی خود را در آنجا آزاد می‌کند تا دیگران بدانند که در خانه است و در صورت لزوم برای دفاع از آن اقدام می‌کند.

خوردن

گربه حیوانیست که دوست دارد در وعده‌های غذایی پرتکرار هربار مقدار کمی غذا را مصرف کند. او می‌تواند بین 15 تا 20 بار در روز به ظرف غذای خود بازگردد و هربار کمی غذا بخورد، اما اغلب اوقات، و اصولاً اشتها و غذای دریافتی خود را به خوبی مدیریت می‌کند، که به او اجازه می‌دهد بدون ترس از افزایش وزن، همیشه یک ظرف کامل در دسترس داشته باشد.

پنهان کردن

گربه هر روز مدفوع می کند. او به طور معمول روزانه بین پنج تا شش بار ادرار و یک یا دو بار مدفوع می‌کند.

چرا وقت گذرانی با گربه مهم است؟

گذراندن وقت با گربه راه خوبی برای برآوردن نیازهای خاصی است که گربه دارد و همچنین بهترین راه برای ایجاد یک رابطه پایدار و مستحکم با او بر اساس اعتماد و همدلی است.

زمانی را با گربه خود بگذرانید تا نیاز او به تماس را برآورده کنید

دوستان گربه ما متولد می‌شوند و اولین هفته‌های زندگی خود را در تماس با برادران و خواهران خود می‌گذرانند. بنابراین آنها با تقلید از مادرشان که آنها را در آغوش می‌گیرد و با مشاهده دیگران در حالی که محدودیت‌های رفتار خوب را آزمایش می‌کنند، یاد می‌گیرند که گربه شوند. ضروری است که متعاقباً اطمینان حاصل شود که این نیاز به تماس حفظ می‌شود. اجتماعی شدن تا حد امکان نزدیک به پرورش‌دهنده آغاز می‌شود و سپس باید در خانه جدید حیوان ادامه یابد. گربه از بودن با دیگران، چه انسان‌ها و چه حیوانات، که جهان جدیدش را تشکیل می‌دهند، لذت می‌برد. از طریق نوازش، جلسات روتین، مراقبت و بازی، نیاز خود را به نزدیک بودن حفظ می‌کند.

زمانی را با گربه خود بگذرانید تا نیاز او به بازی را برآورده کنید

بازی با گربه برای حفظ آمادگی جسمانی و روحی او خوب است. این بازی در واقع یک محرک فیزیکی و روانی است که به او اجازه می‌دهد تا هوش خود را بسیج کرده و بدن خود را به حرکت درآورد. گربه با بازی و فعالیت‌های بدنی وزن سالم خود را خیلی بهتر حفظ می‌کند. گربه‌های کمی هستند که دوست ندارند بازی کنند.

برای ایجاد پیوندهای قوی با گربه خود وقت بگذارید

گذراندن وقت با همراه کوچک خود، از طریق لحظات نوازش یا حتی از طریق بازی، به شما این امکان را می‌دهد که رابطه نزدیک‌تری با او ایجاد کنید و آن را به صورت روزانه حفظ کنید. در طول این مدتی که به آن اختصاص داده شده است، حیوان احساس می‌کند که کاملاً مورد توجه قرار گرفته است.

هر روز چقدر باید با گربه خود وقت بگذرانید؟

همه چیز به برنامه و نیاز شما بستگی دارد. همه ما زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم و اغلب برنامه‌های زیادی داریم. مطمئن باشید نیازی نیست ساعت‌ها زمان را به حیوان خود اختصاص دهید، فقط چند دقیقه حضور برای رفع نیازهای آن لازم است، البته به شرطی که مطمئن باشید این لحظات 100% به او اختصاص داده شده است.

در حالت ایده‌آل، سعی کنید صبح‌ها قبل از حرکت چند دقیقه را به آن اختصاص دهید. هنگامی که به خانه می‌آیید، در طول عصر خود، مطمئن شوید که به او زمان بیشتری برای بازی و نوازش می‌دهید.

ناگفته نماند که این به شما بستگی دارد که با گربه خود سازگار شوید و نه برعکس. او را بیدار نکنید تا با او وقت بگذرانید، صبر کنید تا بیدار شود و مایل باشد. پس اگر قبل از رفتن شما به محل کار راحت خوابید، مطمئن باشید نیازی به حضور شما احساس نمی‌کند. او عادات شما را می‌شناسد، بنابراین با شما به اندازه کافی به شما اعتماد دارد که بیشتر مطالبه نکند.

سعی کنید بین 5 تا 15 دقیقه در طول روز را برای بازی و نوازش به گربه خود اختصاص دهید. بسته به شخصیت او، او ممکن است به زمان بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد، زیرا برخی از گربه‌ها تنها با 5 دقیقه خوشحال هستند در حالی که برخی دیگر می‌خواهند از چندین جلسه 10 دقیقه‌ای یا بیشتر در طول روز لذت ببرند. علاوه بر این، یک بچه گربه در حال رشد است و نیاز به چندین جلسه کوچک و اختصاصی روزانه دارد تا زمانی که تعادل خاصی پیدا شود.

در هر صورت توصیه می‌کنیم در این لحظات فقط خود را وقف حیوان خود کنید. خواه 5 دقیقه یا 15 دقیقه را به او اختصاص دهید، از هر چیز دیگری جدا شوید و تا حد امکان خود را در حباب خود با او منزوی کنید. او شادتر خواهد بود و شما نیز در آنجا بهزیستی واقعی خواهید یافت.

می‌توانید اسباب بازی‌هایی را که برایش خریده‌اید یا ساخته‌اید به او پیشنهاد دهید و با او از آنها لذت ببرید. چند دقیقه کافی است تا آن را بدون خستگی پر کنید. دریغ نکنید که این اسباب بازی ها را برای جلسات خود به عنوان زوج رزرو کنید و اسباب بازی های دیگری را در دسترس او قرار دهید تا در غیاب شما مشغول باشد.

اگر گربه شما عاشق نوازش است، می‌توانید زمانی که او آماده پذیرایی از نوازش است، او را ازین کار بهره‌مند کنید. و اگر در طول روز به شما نزدیک شد تا سر خود را به پاهای شما یا پاهای شما بمالد، اجازه دهید این کار را انجام دهد و از این استراحت کوچک استفاده کنید تا در تماس با او برای چند لحظه خود را آرام کنید.