مکمل غذایی اسب

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی»؛ اسپیرولینا Damac یک مکمل غذایی مقوی پروتئینه و آنتی اکسیدانی است که شامل اسیدهای آمینه و رنگدانه های زانتوفیل و کاروتن بوده و سرشار از ویتامین B12 می باشد.

معرفی

جلبلک اسپیرولینا یک جلبک سبز آبی (سیانو باکتریا) رشته ای بدون هتروسیست می باشد که نخ مانند بوده و ساکن نواحی کم عمق دریاها و دریاچه ها است. اسپیرولینا شامل 62% اسید آمینه، سرشار از ویتامین B12 و رنگدانه های زانتوفیل و کاروتن است با خواص آنتی اکسیدانی است.

اسپیرولینا بدلیل دیواره سلولی نرم که شامل ترکیبی از قندها و پروتیین است راحت هضم بوده، دارای خواص ضد ویروسی، ضد سرطانی و تقویت سیستم ایمنی می باشد و در عین حال اثر نامطلوبی نیز بر روی سلولهای انسان و حیوان ندارد.

اسپیرولینا نه تنها بر روی سیستم ایمنی اثر تقویتی دارد و موجب تحریک سیستم ایمنی می شود بلکه در حقیقت توانایی بدن را برای ایجاد نسل جدیدی از سلولهای خونی افزایش می دهد. مکمل اسپیرولینا همچنین برای سلامت، زیبایی و درخشش پوست، سالمت متابولیک و عملکرد ریه در اسب استفاده می شود.

اسپیرولینا داماک دارای اثرات ضد هیستامین، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند برای اسب های مبتلا به بیماری یا آلرژی مکرر مفید باشد و همچنین می توان از آن به عنوان یک مکمل تغذیه‌ای برای اسب ها در موقعیت های استرس زا مانند رقابت و ورزش با شدت بالا استفاده کرد.

حیوان هدف

مناسب برای کره اسب ،مادیان، اسب بالغ، اسب مسابقه

موارد و مزایای مصرف

- تقویت سیستم ایمنی و خونی: موجب تحریک سیستم ایمنی می شود و توانایی بدن را برای ایجاد نسل جدیدی از سلولهای خونی افزایش می دهد.

- این مکمل غذایی در موقعیت های استرس زا مانند رقابت ورزش با شدت بالا استفاده می شود.

- اسپیرولینا Damac دارای اثرات ضد هیستامین، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند برای اسب های مبتلا به بیماری یا آلرژی مکرر استفاده شود.

- جهت استفاده در شرایط استرس مانند حمل و نقل ، تغییر جیره، بیماری، واکسیناسیون و رشد ضعیف در مادیان های نزدیک زایش به منظور کاهش استرس زایمان، تقویت سیستم ایمنی مادر و جنین و بهبود کیفیت آغوز و شیر تولیدی استفاده می شود.

- موجب افزایش زیبایی و درخشش پوست می شود.

مکمل اسب مسابقه