فرانسه کشتار جوجه های نر را ممنوع کرد

به گزارش «سرویس دام، طیور،آبزیان و حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ طبق گفته رسانه‌ها هرساله 50میلیون جوجه نر در اثر خرد شدن در دستگاه‌های مخصوص یا گازگرفتگی با مونوکسید کربن کشته می‌شوند، چراکه جوجه‌های نر قابلیت تخم‌گذاری نداشته و به اندازه جوجه‌های ماده رشد نمی‌کنند.

به گزارش رویترز؛ فرانسه و پس از آن آلمان اولین کشورهایی هستند که به خرد کردن و خفه کردن جوجه‌های نر پایان می‌دهند.

آلمان نیز تا ماه می سال 2022 از کشتار انتخابی طیور جلوگیری خواهد نمود. جولیا کلاکنر؛ وزیر کشاورزی آلمان گفته این کشتار ازنظر اخلاقی قابل قبول نیست. سوئیس نیز خرد کردن جوجه‌های نر را در سال 2019 ممنوع کرد.

به گفته رویترز، این تحول نتیجه‌ی سال‌ها فشار توسط گروه‌های حمایت حیوانات می‌باشد و این مصوبه منتظر تصویب در سرتاسر اروپاست.

در سال 2022 پرورش‌دهندگان طیور موظف هستند با استفاده از ماشین‌های مخصوص قبل از جوجه‌ریزی، جنس جوجه‌ها را تشخیص دهند. پرورش‌دهندگان فرانسوی اعتراض کرده و عنوان نموده‌اند که استفاده از چنین تجهیزاتی در تولید انبوه، آسان و مقرون به‌صرفه نیست.

برای حل این مشکل دولت فرانسه بسته کمک هزینه‌ای معادل 10میلیون یورویی (11 میلیون دلار) برای تهیه تجهیزات موردنیاز جهت تشخیص جنسیت جوجه‌ها پیش از تولد، به کشاورزان اختصاص داده است.

اتحادیه اروپا طبق دستورالعملی که در سال 2009 تصویب شد، اجازه داشتند تا قبل از رسیدن جوجه‌های نر به سن سه روزگی، آنها را با مرگ فوری ازبین ببرند، که در این راستا دستگاه‌های خردکن جوجه‌ها روی کار آمد.

به گفته رویترز علاوه بر ممنوعیت کشتار جوجه خروس‌ها، اخته کردن خوک‌های زنده نیز در سال 2022 ممنوع خواهد شد.