مقایسه دو نژاد سگ امریکن استافوردشایر تریر و استافوردشایر بول تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ دو نژاد سگ امریکن استافوردشایر تریر (American Staffordshire Terrier) و استافوردشایر بول تریر (Staffordshire Bull Terrier) بخاطر شباهت‌های زیادی که دارند معمولاً به‌سختی تشخیص داده می‌شوند. با توضیحاتی که در ادامه داده شده است می‌توان به تفاوت‌های آنها پی برد.

امریکن استافوردشایر تریر (American Staffordshire Terrier): وفادار، مطمئن، باهوش و خوش‌خلق

این سگ در امریکا با نام مستعار Am Staff شناخته می‌شود. شجاع و قدرتمند است و دارای ساختار بدنی مقاوم و هوش بسیار بوده که از او یک سگ ورزشی بسیار مناسب می‌سازد. معمولاً با بدنی خشن و قوی همچنین سری نیرومند شناخته می‌شوند. این سگ اجتماعی و انسان‌دوست زمانی خوشبخت است که عضوی از خانواده باشد و وظیفه‌ای به او سپرده شود. بسیار وفادار به خانواده است و بااینکه سگ مهربانی است اما می‌تواند از خانواده دربرابر خطرات محافظت کند. تمرین و فعالیت بدنی روزانه برای او بسیار ضروری است.

در یک نگاه: جزو گروه تریرها بوده و در سال 1936 توسط AKC (American Kennel Club) به رسمیت شناخته شده است. بین 40 تا 50 سانتی‌متر طول و 20 تا 30 کیلوگرم وزن دارد. سگی است که با اهداف عمومی پرورش داده می‌شود و طول عمری بین 12 تا 16 سال دارد.

امریکن استافوردشایر تریر

بیشتر بدانیم:
سگ امریکن استافوردشایر تریر (American Staffordshire Terrier)
سگ استافوردشایر بول تریر (Staffordshire Bull Terrier)

استافوردشایر بول تریر (Staffordshire Bull Terrier): بازیگوش، شجاع، نترس و سرسخت

در امریکا با نام مستعار Staffie شناخته می‌شود. سگی با پوشش نرم، فعال و چابک است که نسبت به اندازه‌اش از قدرت بالایی برخوردار است. نژادی بسیار مطیع، شجاع، بسیار باهوش و بامحبت است که دارای خلق و خویی شوخ نیز می‌باشد. سگی مهربان برای صاحبش (به‌ویژه کودکان) بوده و به‌غیر از مواقع انجام وظیفه سگی آرام است و ثبات و قابل اعتماد بودن این نژاد او را به سگی برای تمام اهداف تبدیل می‌کند. او مشتاق انجام فعالیت‌های روزانه است و از جویدن اسباب‌بازی با فک‌های قدرتمند خود لذت می‌برد. با اینکه سگی دوست‌داشتنی و خون‌گرم است، نیاز به صاحبی باتجربه دارد تا قدرت او را کنترل کند.

در یک نگاه: جزو گروه تریرها بوده و در سال 1975 توسط AKC به رسمیت شناخته شده است. بین 35 تا 40 سانتی‌متر طول و 10 تا 17 کیلوگرم وزن دارد. مناسب بازی‌های ورزشی است و طول عمری حدود 12 تا 16 سال دارد.

استافوردشایر بول تریر

منبع: moderndogmagazine

ترجمه: مهسا احمدزاده