ماهی پوفر فیگور۸

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی پوفر فیگور۸ رنگی قهوه‌ای تا سبز داشته و قسمتی از زیر شکمش سفید رنگ است. بر روی بدن این ماهی خط هایی زرد رنگ به فرمم‌های مختلف وجود دارد که ظاهری زیبا به آن داده است. همچنین چند نقطه سیاه با حاشیه زرد رنگ بر روی دم و دماغ ماهی دیده می‌شود. پوفر فیگور۸ از جمله ماهیان لب شور است. بدان معنی که زیستگاه طبیعی ماهی در آب‌های شور و نیمه‌شور می‌باشد، اما توانایی این را نیز دارد که در آب‌های شیرین زندگی کند.

بهترین شرایط برای پوفر فیگور۸، آکواریومی با آب نیمه‌شور، پوشیده از گیاه و تزئینات سنگی و همچنین کفی پوشیده از سنگ‌های بسیار ریز می‌باشد. پوفر فیگور۸ در بیشتر اغلب رفتارهایی پرخاشگرانه با سایر هم‌نوعان خود دارد. به همین خاطر توصیه می‌گردد که با هم‌نوعان خود در یک مخزن نگهداری نشود. دمای ۲۳٫۵ تا ۲۷٫۵ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۰ تا ۸٫۰ برای این ماهی مناسب می‌باشد.

نگهداری ماهی پوفر فیگور ۸

هنگام تولیدمثل، در کف آکواریوم یا بر روی سنگی صاف تخمریزی می‌کند. پس از تخمریزی، ماهی نر ۷ روز از تخم‌ها مراقبت کرده تا لاروها از تخم خارج گردند. لازم به ذکر است که ماهی پوفر فقط در آب نیمه‌شور تخمریزی می‌کند و تخمریزی در آب‌های شیرین تا به‌حال دیده نشده است.

خصوصیات ماهی پوفر فیگور ۸

ماهی پوفر فیگور۸ باید با انواع نرم‌تنان مانند میگو، کرم خاکی، کرم خونی و جانداران ریز اقیانوس تغذیه گردد.

ماهی پوفر فیگور۸ با ماهیانی مثل آنجل مونو، اسکات، ماهی تیرانداز و سایر گونه‌های پوفر سازگاری خواهد داشت.

ماهی پوفر فیگور ۸

منبع: mahieman