ماهی سیلور اسکات

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیلور اسکات از ماهیان آب‌های نیمه شور بوده و از نظر دسته‌بندی در دسته ماهیان لب‌شور قرار دارد. سیلور اسکات‌ها دارای بدنی با زمینه‌ی نقره‌ای رنگ و خال‌هایی سیاه بر روی آناست. دم این ماهی نیز به رنگ سبز – زرد می‌باشد.

حجم آکواریوم سیلور اسکات‌ها حداقل ۵۰ گالن باید باشد و درون آکواریوم نیز از گیاهان استفاده شده و فضاهایی برای پنهان شدن تعبیه گردد. بهتر است که آب آکواریوم نیمه‌شور باشد. برای نیمه‌ش‍ور کردن آب به ازای هر دو گالن آب، ۳ تا ۴ قاشق چای‌خوری نمک به آب بیافزایید. به خاطر نیمه‌شور بودن آب آکواریوم، باید از گیاهان سازگار با این آب نیز استفاده کنید. دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۶ تا ۷٫۸ برای ماهی اسکات مناسب می‌باشد.

سیلور اسکات

ماهی سیلور اسکات به راحتی در آب‌های شور اقیانوس تخمریزی می‌کند. اما شرایط تخمریزی این ماهی در آب نیمه‌شور تا حدی نامشخص است. انتقال این ماهی از آب نیمه‌شور به آب شور باعث می‌گردد که در طول زمان پوست بدنش شاداب و باطراوت گردد.

ماهی آب نیمه‌شور

رژیم غذایی ماهی سیلور اسکات باید بر پایه خوراک‌های گیاهی بوده و غذاهای پروتئینی نیز در کنار آن استفاده شود. خوراکی چون جلبک دریایی تازه یا خشک شده، کاهو، میگوی آب شور و غذاهای خشک باکیفیت برای این ماهی مناسب می‌باشند.

ماهی سیلور اسکات با ماهی‌هایی نظیر پوفر، آنجل مونو، ماهی آب‌پاش و سایر ماهیان آب‌های نیمه شور سازگاری دارد.

نگهداری سیلور اسکات

منبع: mahieman