سگ نژاد رت تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگهای رت تریر (rat terrier) چابک، خنده‌دار، پر انرژی، پر جنب وجوش و تعقیب‌کننده حشرات موذی هستند. تئودور روزولت رئیس جمهور گفت: این نژاد نام خود را پس از ریشه‌کن کردن موش‌هایی که به کاخ سفید هجوم آورده بودند، گرفته است. به وضوح، رت تریر به عنوان خادم مردم در شکار موش بوده است.

خلق و خوی رت تریر

سگ رت تریر دارای مقدار زیادی انرژی است؛ شما باید قادر به صرف حداقل ۴۰ دقیقه در روز برای ورزش سگ خود باشید. اگر این کار را نکنید، رت تریر می‌تواند برای تخلیه کردن انرژی خود تبدیل به سگی مخرب شود.

آنها نیاز به مقدار زیادی تحریک ذهنی دارند.

برای آشنایی با دیگر گونه‌های تریر کلیک کنید:
آشنایی با سگ‌های تریر

مشخصات فیزیکی

دسته بندی نژاد: سگ تریر

قد: ۳۳ تا ۴۰ سانتی متر

طول عمر: ۱۳ تا ۱۸ سال

وزن و اندازه:

وزن در نرها: (۵-۹) کیلوگرم، در ماده‌ها: (۵-۹) کیلوگرم .

ارتفاع در نرها: (۴۰-۴۷) سانتی متر، در ماده‌ها: (۴۰-۴۲) سانتی‌متر.

مشکلات و سلامتی سگ رت تریر

تغذیه

مقدار توصیه شده روزانه مواد غذایی خشک با کیفیت بالا در روز برای توله رات به این شرح است:

کمتر از ۵ کیلوگرم: ۱/۴ تا ۱/۲ پیمانه در روز

بین ۵ تا ۸ کیلوگرم: ۱/۲ تا ۱ پیمانه در روز

بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم: ۳/۴ تا ۱.۵ پیمانه در روز

بین ۱۵ تا ۲۰ کیلوگرم: ۱.۵ تا ۲ پیمانه در روز

توجه: سگ بالغ هر چقدر که از مواد غذایی مصرف می‌کند، بستگی به اندازه، سن، سوخت و ساز بدن، سطح فعالیت او دارد. سگ‌ها، مانند انسان‌ها به همه میزان غذایی که انسان می‌خورد نیاز ندارند. این مسئله طبیعی است که یک سگ بسیار فعال از یک سگ گوشه‌نشین نیاز بیشتری به غذا خوردن دارد. کیفیت مواد غذایی سگ نیز تفاوت‌هایی دارد و هرچه مواد غذایی بهتری بخرید بیشتر سگتان را سیر می‌کند و برعکس. سگتان را عادت به زمان مناسب برای تغذیه بدهید و به جای آنکه غذا تمام وقت در اختیارش باشد، آنها را دو بار در روز غذا بدهید.

خلق و خوی رت تریر

مشکلات و سلامتی سگ رت تریر

رت تریر به‌طور کلی سالم است اما مانند همه نژادها، آنها مستعد ابتلا به برخی بیماری‌ها هستند. همه سگ‌های این نژاد مریض نمی‌شوند اما اگر شما با این نژاد سر و کار دارید توجه به آن و آگاهی لازم است.

آلرژی: آلرژی یک بیماری شایع در سگ است. آلرژی به غذاهای خاصی شناسایی شده و با حذف مواد غذایی خاص از رژیم غذایی سگ تا زمان پیدا کردن عامل محرک، راه درمانی خوبی است. آلرژی‌های تماسی نوعی است که توسط چیزی که سگ لمس می‌کند واکنش به وجود می‌آورد: مانند رختخواب، پودر کک، شامپو سگ، یا دیگر مواد شیمیایی. می‌توانید با شناسایی و ازبین بردن علت آلرژی آنرا درمان کنید. آلرژی استنشاقی توسط آلرژن‌های هوا مانند گرده، گرد و غبار و کپک ایجاد می‌شود. دارو مناسب برای آلرژی استنشاقی بستگی به شدت از آلرژی دارد. عفونت گوش یک عارضه جانبی شایع آلرژی استنشاقی است.

دندان نیش مشکل‌دار: اصلاح نامرتبی دندان‌ها، یا دندان نیش مشکل‌دار، یک ساختار فک کمی تغییر شکل یافته است که روی فک تطبیق ندارد. سه نوع مختلف از دندان مشکل‌دار وجود دارد، که همه آنها در رات تریر دیده می‌شوند. با وجود آن که استاندارد در برخی از نژادها است، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در رات تریر شود و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. آخرین نوع دهان معوج است، که یک بزرگ شدن دهان از یک طرف سریع‌تر از طرف دیگر است. این باعث مشکلاتی در غذا خوردن می‌شود. اگر عمل جراحی مورد نیاز است، صبر کنید تا توله سگ به پایان سن رشد برسد. جراحی اصلاحی می‌تواند شامل کشیدن دندان، کاهش ارتفاع تاج و یا استفاده از جداکننده باشد.

در رفتگی کشکک: این بیماری یک مشکل شایع در سگ‌های کوچک است. این بیماری هنگامی ایجاد میشود که کشکک، که دارای سه بخش است – استخوان ران (استخوان ران)، پاتلا (کشکک) و درشت نی – به درستی شکل نگرفته باشد که باعث لنگش در پا و یا راه رفتن غیرطبیعی می‌شود، نوعی که مانند جست و خیز و یا هاپ بنظر برسد. این شرایط ممکن است در هنگام تولد رخ بدهد، اگر چه بی‌نظمی فعلی و یا در رفتگی تا خیلی بعد نمایان نمی‌شود. در رفتگی کشکک ناشی از مالش می‌تواند به ورم مفاصل یا بیماری دژنراتیو مفصل منجر شود. در رفتگی شدید کشکک ممکن است نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشد.

سگ رت تریر

آراستن

موی رت تریر کوتاه، صاف، متراکم و براق است. شما آن را در چندین رنگ و ترکیبی از رنگ‌ها، از جمله سفید، سیاه و سفید با قهوه‌ای مایل به زرد، قرمز، لیمویی، آبی، شکلاتی و نارنجی می‌توانید بینید. تمام رات تریرها باید خال‌های سفید داشته باشند.

رت تریر یک سگ زیبا و کم‌هزینه در نگهداری است و تنها نیاز به برس زدن هفتگی با یک برس نرم برای حذف موی سست شده دارد. ریزش موی او در بهار و پاییز سنگین‌تر است و همچنین استحمام او تنها در موارد ضروری نیاز است.

میزان سازگاری رت تریر با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

مانند هر نژاد، شما همیشه باید به کودکان چگونگی رفتار و لمس سگ را آموزش داده و همیشه ناظر بر هر نوع فعالیت بین سگ‌ها و کودکان خردسال برای جلوگیری از هرگونه گاز گرفتن یا گرفتن گوش یا کشیدن دم توسط هر دو باشید. هرگز نگذارید فرزند خردسال تان برای سگ در حال آموزش غذا ببرد یا با او بازی کند یا مزاحم خواب او شود. سگ هرچقدر هم اهلی باشد هنگام بازی با کودکان باید مراقب او باشید و این سگ هرگز دوست ندارد تنها رها شود.

به‌طور کلی، این سگ حالت تهاجمی نسبت به سگ‌های دیگر ندارد، اگرچه در یک محیط سرباز به خصوص اگر سگ‌های کوچک در حال بازی در اطراف باشند در حالت تهاجمی قرار می‌گیرد. اگر این سگ آموزش ببیند می‌تواند با حیوانات دیگر حتی گربه‌ها هم بازی شود.

بنابراین رت تریر تعقیب‌کننده هر حیوان کوچک و در حال حرکت سریع، از جمله یک همستر، موش، چین چیلا، به عنوان طعمه دیده می‌شود.

نگهداری رت تریر

این نژاد برای نگهداری در آپارتمان مناسب است ولی باید در طول روز به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه بسیار آرام است و می‌توانید این سگ را به راحتی در خانه نگهداری کنید. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان شما، برای جنب و جوش و انجام فعالیت های بدنی روزانه او کافی است.

نگهداری رت تریر

منبع: پرشین پت مگ