سگ نژاد اشنوزر غول‌پیکر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ اشنوزر غول‌پیکر سگی بزرگ، تنومند و باهوش است. دارای ابروهای پرپشت و ریش می‌باشد. از لحاظ ظاهری به اشنوزر استاندارد شباهت دارد. پوشش خارجی او دولایه است که در زیر نرم و لایه بیرونی دارای موهای زبر و زمخت می‌باشد. طول بدن و ارتفاعش تقریباً یکسان است. دارای بینی بزرگ سیاه و رنگ چشم‌ها قهوه‌ای تیره یا خاکی می‌باشد. دندان‌های سفید و منظم دارد و به رنگ‌های مشکی، طوسی و برنز یافت می‌شود.

وزن و ارتفاع

وزن: در نرها : (27-36) ک.گ، در ماده‌ها : (25-34) ک.گ

ارتفاع: در نرها : (66-71) س.م، در ماده‌ها : (58-66) س.م

تاریخچه اشنوزر غول‌پیکر

مشکلات سلامتی

اشنوزرها در مقایسه با سایر نژادها بیشتر به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند خصوصاً سرطان انگشت پا، بیماری ورم کردن ماهیچه‌ها و همچنین صرع در این نژاد بسیار شایع است.

بیشتر بدانیم:
سگ نژاد اشنایزر (Schnauzer)

شرایط نگهداری سگ اشنوزر غول‌پیکر

سگ پر جنب و جوشی است و برای زندگی در محیط آپارتمان مناسب نمی‌باشد.

سگ اشنوزر غول‌پیکر

فعالیت بدنی

به فعالیت و ورزش زیاد نیاز دارد و اگر حداقل دوبار در روز فعالیت بدنی سخت نداشته باشد، کلافه شده، از دیوار بالا می‌رود و غیرقابل کنترل می‌شود حتی اگر به خوبی هم تربیت شده باشد. اگر در طول روز انرژی زیادش را تخلیه نکند در شب مشکل‌ساز می‌شود. اشنوزر علاقه زیادی به انجام فعالیت‌های بدنی سخت خصوصاً دویدن‌های طولانی مدت دارد.

طول عمر

در حدود 12-15 سال.

اشنوزر غول‌پیکر

آراستن

تمیز نگه داشتن موهای آن آسان است اما گاهی لایه زیرین مو به حالت نمدی در می‌آید که این مشکل را می‌توان با شانه کردن هفته‌ای ازبین برد. حداقل چهار بار در سال ناخن‌هایش را کوتاه کنید و همیشه از خشک و تمیز بودن گوش‌هایش اطمینان حاصل نمایید. اطراف چشم‌هایش را با دستمال نمدار تمیز کنید و ریشش را بعد از غذا خوردن بشوئید تا آثار باقی‌مانده غذا ازبین برود. ریزش مو در این نژاد بسیار کم می‌باشد ( تقریباً ندارد)

تاریخچه اشنوزر غول‌پیکر

برخی معتقدند که مبدا این نژاد روسیه می‌باشد. به نظرمی‌رسد که اشنوزر غول‌پیکر حاصل جفتگیری Great Dane و Standard Schnauzer می‌باشد. معنی کلمه اشنوزر در آلمانی ماهیچه است. این سگ در ابتدا برای کشیدن سورتمه و بعدها بعنوان سگ پلیس و دوست و همرا انسان مورد استفاده قرار گرفت.

گروه

سگ‌های کاری.

شرایط نگهداری سگ اشنوزر غول‌پیکر

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا