آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایرنا؛ معاون اول رئیس جمهوری تصویب‌نامه هیات وزیران درباره اختصاص 200‌میلیارد ریال به سازمان دامپزشکی کشور برای پرداخت خسارت و هزینه‌های عملیاتی وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

«اسحاق جهانگیری» این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه ‌و بودجه کشور ابلاغ کرد.

متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

1- مبلغ دویست میلیارد ریال به‌صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393-، برای پرداخت خسارت و هزینه‌های عملیاتی وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار می‌گیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

2- سازمان دامپزشکی کشور موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه یک‌بار به سازمان برنامه‌ و بودجه کشور ارسال کند.