سگ بردر تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ بردر تریر سگی است کوچک با پوشش خارجی زبر، سیمی مانند و مضاعف. چشم‌ها به رنگ جگری تیره، گوش‌ها کوچک و بی‌شکل و بینی سیاه رنگ، دندان‌ها منظم و دم، کوتاه و صاف می‌باشد. در رنگ‌های متنوعی اعم از قرمز، آبی، قهوه‌ای تیره یا روشن یافت می‌شود. موهای سفید رنگ بر روی پاها قدغن است اما می‌توان در سطح بدن یا بر روی سینه قسمتهای سفید مشاهده نمود.

نژاد سگ موردنظر خود را بیابید.

خلق‌و خوی سگ بردر تریر

بردر تریر سرزنده و شاداب است و بسیار مهربان با کودکان. استعداد زیادی در آمومختن مطالب دارد. یک تریر کوچک، سرسخت، نابهنجار و یک شکارچی شجاع! در سنین پایین باید به خوبی اجتماعی شود و به صداهای بلند عادت کند تا در بزرگسالی به مشکل برنخورد. به غریبه‌ها پارس می‌کند اما حالت تحاجمی ندارد. حتی ممکن است با دزد به خانه‌اش برود! در تولگی بازیگوش و در برزگسالی آرام است. علاقه زیادی به کندن زمین دارد و ممکن است خود را در گودال‌های کوچک گیر بیاندازد. از تنها ماندن بیزار است و بهترین حالت داشتن یک جفت از آنها در خانه است.

سگ نژاد بردر تریر

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (7-6) ک.گ در ماده ها: (6-5) ک.گ 

ارتفاع در نرها: (41-33) س.م در ماده ها: (36-28) س.م

برای آشنایی با دیگر گونه‌های تریر کلیک کنید:

آشنایی با سگ‌های تریر

مشکلات سلامتی

نسبت به درد بسیار حساس است. بیماری سرع، متابولسیم ضعف عضلانی و بیماری‌های عصبی قابل ذکر می‌باشد.

شرایط نگهداری سگ نژاد بردر تریر

جهت نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد. به شرط آنکه در طول روز به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشد. در داخل خانه آرام است و یک حیاط کوچک کفایت می‌کند.

سگ بردر تریر

فعالیت بدنی

بردر تریر پرورش یافته جهت شکار و دارای استقامت بدنی بالایی می‌باشد. به فعالیت بدنی قابل توجهی نیاز دارد.

طول عمر

حدود 15 سال و بیشتر.

آراستن

موهای زبر و سیمی مانند آن به برس کشیدن هفتگی نیاز دارد. استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می‌شود. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز است و برای افرادی که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند ایده‌آل است.

تعداد توله‌ها

8-2 توله. معمولاً 5-4 عدد.

توله سگ بردر تریر

تاریخچه نژاد بردر تریر

زادگاه بردر تریر ناحیه Cheviot Hills واقع در منطقه بردر مرز اسکاتلند و انگلستان می‌باشد. در گذشته مزرعه‌داران برای مقابله با روباه و شکار آن این نژاد را پرورش می‌دادند. همچنین به دلیل شجاعت و استقامت زیادش از آن جهت شکار سمور، راسو و گورکن استفاده می‌شده است. در سال 1920 در انگلستان به ثبت رسید.

گروه: تریرها.

سگ بردر تریر

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا