جویدن اشیا توسط سگ

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ‌ ها هرچیزی که دم دستشان باشد می‌جوند و این امر در اکثر موارد طبیعی است. اگرچه گاهی اوقات این رفتار طبیعی آنها تبدیل به خرابکاری می‌شود که در این مواقع باید فکری به حال آنها بکنیم.

پوزه‌بند بستن باعث می‌شود سگ ما نتواند هرچیزی را بجود و خرابکاری کند، اما آیا اینکار راه حل مناسبی است؟!

بله و خیر! اگر شما از پوزه‌بند استفاده کنید، بطور موقت از این رفتار او جلوگیری می‌کنید ولی اگر به محض باز کردن پوزه‌بند، سگتان دوباره شروع به جویدن وسایل کند، باید برای حل این مشکل کلاسهای آموزشی برایش برگذار کنید تا بتوانید از اینکارش جلوگیری کنید. 

وقتی سگ‌ها وسایل را می‌جوند حس خوبی پیدا می‌کنند، سگها جهان اطرافشان را بوسیله همین کار شناسایی می‌کنند. بستن پوزه بند فقط از این عمل آنها جلوگیری می‌کند و به هیچ‌وجه از اشتیاقشان برای اینکار کم نمی‌کند، پس باید چه کاری انجام دهیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از این حرکت سگ این است که او را زیر نظر داشته باشید و وقتی اینکار را انجام داد با او برخورد کنید. همچنین می‌توانید او را گول بزنید و به او یک اسباب‌بازی جویدنی بدهید یا وقتی شروع به جویدن چیزی می‌کند آنرا از او بگیرید، در این موارد باید دقت کنید که وقتی در خانه نیستید آن وسیله را در دسترس سگتان قرار ندهید که در عدم حضورتان بتواند آنرا بجود.

اگر این راه حلها جواب نداد، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

مترجم: محبوبه خاکشور


برچسب ها: