سیکلید بلو الکتریک

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید بلو الکتریک با نام سیکلید آبی الکتریکی آفریقایی نیز شناخته می‌شود. این ماهی موجودی پرخاشگر است و نگهداری آن با ماهی‌های صلح‌جو و آرام صحیح نیست.

نگهداری این ماهی با سایر گونه‌های سیکلید آفریقایی بهترین انتخاب است. آکواریومی دارای تخته سنگ با حداقل حجم ۱۸۰ لیتر برای این ماهی مناسب است. در محیط طبیعی زندگی این ماهی گیاه وجود ندارد. به همین خاطر نگهداری گیاه در آکواریوم این ماهی توصیه نمی‌شود. همچنین لازم به ذکر است که بلو الکتریک‌های بزرگتر از ۷ سانتی‌متر به گیاهان صدمه وارد می‌کنند. بلو الکتریک در بیشتر موارد به ماهیان کوچکتر از خود صدمه می‌زند. دمای ۲۲ تا ۲۳ درجه‌ی سانتی‌گراد برای این ماهی مناسب است.

سیکلید بلو الکتریک

پس از تخم‌ریزی، تخم‌ها در داخل دهان ماهی ماده نگهداری می‌شوند. این عمل ۱۲ تا ۱۸ روز به طول می‌انجامد تا زمانی که لارو‌ها از تخم خارج شوند. لارو‌ها پس از خروج از دهان مادر، دیگر به آن‌جا باز نمی‌گردند. در صورتی که شرایط آکواریوم خوب و نگهداری از ماهی‌ها صحیح باشد، اکثر سیکلید‌های آفریقایی به آسانی در آکواریوم تولیدمثل می‌نمایند. یک گروه کوچک شامل ۵ تا ۷ ماهی ماده و یک ماهی نر شرایط را برای جفتگیری مهیا می‌کند.

غذای این ماهی در طبیعت نوزاد سایر ماهی‌ها است. برای تغذیه ی این ماهی در آکواریوم می‌توان از انواع غذاهای پروتئینی مانند کرم خونی منجمد استفاده نمود.

سیکلید بلو الکتریک با سایر سیکلید‌های آفریقایی و گربه ماهیان دریاچه مالاوی سازگاری دارد.

سیکلید آبی الکتریکی

منبع: سایت ماهیان زینتی