ماهی سیکلید کنی

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ماهی سیکلید کنی (Kennyi Cichlid) یکی از انواع ماهی‌های سیکلید است. زیستگاه طبیعی این ماهی، دریاچه مالاوی است. کنی ماهی ای نسبتاً پرخاشگر است. جنس ماده دارای رنگ آبی است و جنس نر هنگامی که به بلوغ رسیده باشد دارای رنگ متمایل به زرد است. بر روی بدن این ماهی خط‌های سیاه عمودی در فاصله دم تا چشم ماهی امتداد یافته است.

آکواریوم این ماهی باید دارای تخته سنگ‌های فراوان و مکان‌هایی شبیه به غار برای پنهان شدن ماهی باشد. همچنین آکواریوم این ماهی نیاز به نور زیادی ندارد. دمای ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد و پی‌هاش ۷٫۸ تا ۸٫۵ برای ماهی کنی مناسب است.

ماهی سیکلید کنی

ماهی نر زمانی به سن بلوغ می‌رسد که رنگ آبی به طور کامل از روی بدنش محو شده باشد و جای خود را به رنگ زرد داده باشد. این مشخصه تشخیص جنسیت را در این گونه سیکلید آسان کرده است. سیکلید کنی از جمله ماهیان دهان‌پرور است و تخم‌ها پس از تخم‌ریزی به دهان ماهی ماده منتقل می‌شود. پس از سه هفته ماهی ماده لارو‌ها را از دهان خود خارج می‌کند. در این زمان باید نوزادان ماهی را با غذاهای خشک ریز و نوزاد میگوی آب شور تغذیه نمود.

سیکلید کنی ماده

رژیم غذایی این ماهی باید بر پایه ی غذاهای گیاهی باشد و غذاهای گوشتی نیز به عنوان مکمل در کنار آن قرار گیرد. برای مثال جلبک و انواع غذاهای خشک موجود در بازار مخصوص سیکلید‌ها برای این ماهی مناسب است.

سیکلید کنی با سایر سیکلیدهای دریاچه ی مالاوی و همچنین گربه ماهیان این دریاچه سازگاری دارد. البته این سازگاری نسبی است و درگیری در آکواریوم مشاهده خواهد شد.

منبع: سایت ماهیان تزئینی

سیکلید کنی