سگ نژاد آفن پینچر (Affenpinscher)

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ آفِن پینچِر سگ کوچکی است به همراه پوشش ضخیم و موهای بلند در سرتا‌سر صورتش. رفتارش مانند تریرهای کوچک است. آسیب‌پذیر نمی‌باشد. دارای جثه گرد، سینه عمیق، گردن کوتاه و چشمهای گرد و سیاه می‌باشد. دمش را به‌حالت افراشته نگاه می‌دارد. گوشها نوک تیز و کاملاً برافراشته‌اند. معمولاً به رنگ سیاه و خاکستری تیره می‌باشد اما رنگ سرخ و قهوه‌ای نیز مورد قبول است.

خلق و خوی سگ آفن پینچر

خصوصیات رفتاری آفِن پینچِر به تریرها شبیه می‌باشد اما برخلاف آنها با سایر سگها و حیوانات خانگی کنار می‌آید خصوصاً اگر از سنین پایین با آنها بزرگ شود. شجاع، لجباز، بازیگوش و شلوغ است. یک مدافع نترس. بسیار احساساتی و جذاب. از بودن در کنار اعضای خانواده لذت می‌برد. آموزشهای او باید با دقت و حوصله انجام گیرد. کارهای معمولی را خیلی سریع می‌آموزد. برای کودکان پیشنهاد نمی‌شود. نسبت به غذا و وسایل بازیش حالت دفاعی دارد. به شرط آنکه دما بالای 20 درجه باشد به کوهنوردی علاقه دارد. غالباً پارس می‌کند. بیشتر برای خانواده‌های شلوغ و پر جنب‌و جوش پیشنهاد می‌شود.

سگ آفن پینچر Affenpinscher

وزن و ارتفاع نژاد آفن پینچر

وزن در نرها: (3- 3.36) ک.گ، وزن در ماده‌ها: (3- 3.36) ک.گ

ارتفاع در نرها: (25-28) س.م، در ماده‌ها: (25-28) س.م

بیشتر بدانیم:

سگ نژاد آفن پینچر (Affenpinscher)

مشکلات سلامتی

اصولاً بیماری و مشکل خاصی ندارد اما مانند سایر سگهای صورت پهن در آب و هوای گرم به مشکل تنفسی برمی‌خورد.

شرایط نگهداری سگ پینچر

آفِن پینچِر برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد. اصولاً در داخل خانه پر جنب‌و جوش است و نیازی به حیاط ندارد. این نژاد نسبت به گرمای هوا حساسیت دارد و گرما به پوشش آن آسیب می‌رساند.

مشکلات سلامتی سگ آفن پینچر Affenpinscher

فعالیت بدنی

اگرچه یک سگ کوچک و پر انرژی است اما بازی کردن در داخل خانه نیازهای بدنی او را تأمین می‌نماید. آنها همچنین به پیاده‌روی و دویدن در فضای آزاد علاقه دارند. 

طول عمر

حدود 10-12سال.

آراستن

موهای ضخیم آفِن پینچِر را نباید هرگز کوتاه کرد چرا که برای سالهای زیادی آسیب می‌بیند. باید بصورت هفتگی شانه و برس کشیده شود. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می‌باشد.

تاریخچه آفن پینچر

هیچ منبع موثقی در مورد منشأ این نژاد وجود ندارد. این نژاد احتمالاً نشأت گرفته از سگهای تیپ تریر و Brussels Griffon می‌باشد. ابتدا از آن در مزارع بعنوان شکارچی موش استفاده می‌شد. این نژاد در دهه 18 و 19 میلادی در بین مردم بعنوان یک حیوان خانگی شناخته و محبوب شد.

گروه

سگ‌های عروسکی.

نژاد سگ آفن پینچر Affenpinscher

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا