• مدیریت افزودنی های غذایی و مواد افزاینده تولید، در ترکیب شیر

    مدیریت افزودنی های غذایی و مواد افزاینده تولید، در ترکیب شیر

    افزودنی‌های غذایی و استفاده آگاهانه از موادی از قبیل bovine somatotropin) bst) نقش اساسی در افزایش راندمان تولید شیر و ترکیبات آن ایفا می‌کند.

  • کنسانتره دامداران بافری ولشت دارو

    کنسانتره دامداران بافری

    کنسانتره دامداران بافری ولشت دارو، حاوی پری‌بیوتیک، پروبیوتیک و برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری دام بوده و نیازهای دام به این مواد را تامین می‌کند.

  • مطالعه اثرات زئولیت و بیکربنات سدیم روی شیر تولیدی و ترکیبات آن در گاو شیرده هلشتاین

    مطالعه اثرات زئولیت و بیکربنات سدیم روی شیر تولیدی و ترکیبات آن در گاو شیرده هلشتاین

    برای مطالعه اثر استفاده از سطوح مختلف زئولیت طبیعی (کلینوپتیلولیت) و بیکربنات سدیم در تغذیه گاوهای شیرده و اثر آن بر روی تولید و ترکیب شیر، آزمایشی انجام شد.

  • تغذیه و مدیریت در دوره خشکی در گاو شیری

    تغذیه و مدیریت در دوره خشکی در گاو شیری

    تولیدکنندگان گاو شیری باید تمام جنبه‌های مدیریت گاو خشک اعم از تغذیه و مدیریت صحیح را کنترل کنند. این دوره اثر فوق‌العاده‌ای بر روی تولید شیر و سلامت در خلال شیرواری بعدی را فراهم می‌سازد.

  • استفاده از تغذیه جهت بهبود ایمنی بدن دام

    استفاده از تغذیه جهت بهبود ایمنی بدن دام

    استفاده از تغذیه جهت افزایش دفاع بدن گاو در برابر آلودگی جایگاهی جدید را در تحقیقات به خود اختصاص داده است. این مقاله نقش ویتامین E، سلنیوم، مس و روی را در بهبود ایمنی نشان می‌دهد.

  • نقش مواد مغذی کم مصرف در خوراک دام

    نقش مواد مغذی کم مصرف در خوراک دام

    در طی بسیاری از قرون به‌دلیل آنکه بدی تغذیه در دام‌ها مورد توجه قرار گرفته شده است به‌همین دلیل تردید برعلیه بیماری عفونی افزایش یافت. میزان تأثیر بر ایمنی بوسیله مکمل تغذیه‌ای مخصوصا به‌دلیل اشتیاق جهت کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک برای آسوده نمودن مصرف‌کننده از نگرانی‌ها مورد علاقه قرار گرفته است.

  • مدیریت پیشگیرانه لنگش دام

    مدیریت پیشگیرانه لنگش دام

    مدیریت پیشگیرانه در گله نیاز به دانستن شیوع لنگش و گروه خاص دامی تحت تاثیر می‌باشد که با استفاده از یک سیستم نمره‌دهی لنگش تعیین می‌شود.

  • مراقبت و درمان سم گاو

    مراقبت و درمان سم گاو

    درمان می‌تواند از سم‌چینی، حمام پا و یا برنامه‌های کاربردی موضعی تشکیل شده باشد. بسته به نوع مشکل، دامپزشک و سم‌چینی صحیح را باید به‌عنوان بهترین روش درمان توصیه کرد.

  • لنگش در گاو

    لنگش در گاو

    لنگش گاو، التهاب آسپتیک از لایه‌های درم در داخل پا است. معمولا برخی از التهاب و حساسیت‌های بالای سم در اطراف باند عروق کرونری (محل مسدود شدن شرائین اکلیلی قلب) وجود دارد.

  • شناسایی و آشنایی با مشکلات سم گاو

    شناسایی و آشنایی با مشکلات سم گاو

    عوامل مختلفی هستند که باعث بروز مشکلات در سم گاو شده و بیماری‌های گوناگونی را موجب شده و بهره‌وری دام را کاهش می‌دهند. در ادامه به معرفی این عوامل می‌پردازیم.

  • مدیریت آخور غذا در زمان استفاده از TMR

    مدیریت آخور غذا در زمان استفاده از TMR

    مدیریت آخور، درواقع، هنر آماده‌سازی، مدیریت و ارزیابی صحیح جیره‌ای است که به گاو داده می‌شود. غذای آماده شده را در مقایسه با غذایی که گاو مصرف می‌کند مدنظر قرار بدهید.

  • مدیریت بر کارآیی تولیدمثل در دام های شیری

    مدیریت بر کارآیی تولیدمثل در دام های شیری

    تولیدمثل در دام‌های شیری یک امر چندجانبه می‌باشد موفقیت در امر تولیدمثل به مقدار زیادی به مهارت پرورش‌دهنده نیاز دارد. عوامل زیادی بر میزان آبستنی در دام تأثیر می‌گذارند.

  • برنامه ریزی برای انتقال آرام

    برنامه ریزی برای انتقال آرام

    بیشتر وقت‌ها، گاوهای شیری مدرن را در زمینه فشاری که نیازهای جسمی و متابولیسمی برای تولید شیر بر آنها وارد می‌کند، با فشاری که تمرین برای پیروزی، بر قهرمانان دو و میدانی وارد می‌کند، مقایسه می‌کنند.

  • دستگاه های آب پاش در دامداری

    دستگاه های آب پاش در دامداری

    ممکن است بتوان آب‌پاش را برای مرطوب نمودن بدن دام و خنک نگه داشتن آنها در محوطه انتظار به‌کار برد. دستگاه‌های آب‌پاش را به‌دلیل افزایش در میزان رطوبت و شاخص دما-طوبت می‌تواند باعث ایجاد تنش جدی در گاوها شود

  • کاهش تنش گرمایی در محوطه انتظار شیردوشی

    کاهش تنش گرمایی در محوطه انتظار شیردوشی

    دام برحسب کارآیی شیردوشی و اندازه گروه بین ۲ تا ۶ ساعت در جایگاه انتظار شیردوشی اقامت می‌نماید، بنابراین درنظر گرفتن تمهیدات و نصف تجهیزات در این نقطه ضروری می‌باشد.

عناوین اصلی