آخرین وضعیت صادرات محصولات پروتئینی و آبزیان به روسیه

به گزارش سرویس «دام،طیور و آبزیان پایگاه خبری ماکی دام» به نقل از فارس، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری گفت: در مورد صادرات محصولات پروتئینی به روسیه اظهار داشت: روسیه بازار بزرگی برای مصرف اقلام پروتئینی به شمار می‌رود و با توجه به نزدیکی به کشور ایران و همچنین مناقشاتی که با کشور ترکیه برای وی حاصل شده فرصت صادراتی خوبی را برای صادرات محصولات دامی کشورمان به روسیه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین کار ما برای صادرات محصولات پروتئینی به روسیه در وهله اول عرضه محصول باکیفیت و انجام یکسری مراودات و انعقاد پروتکل‌ها بین دو کشور است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: زیرساخت‌های لازم برای صادرات به روسیه فراهم است و گروه‌های کارشناسی که از سوی این کشور برای بازدید از کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی و ... به ایران مراجعه کرده‌اند وضعیت مورد تأییدشان بوده است.

رکنی تصریح کرد: اما ظاهراً برای صادرات پروتکل‌هایی بین کشور روسیه و سازمان دامپزشکی کشورمان باید منعقد شود که هنوز این پروتکل‌ها به مرحله نهایی نرسیده است.

وی درباره صادرات شیلات نیز گفت: محموله‌های آبزیان به کشور روسیه صادر شده است، رکنی همچنین بیان داشت: صادرات محصولات لبنی قریب‌الوقوع به این کشور انجام می‌شود اما در مورد صادرات پروتئینی و یا صادرات مرغ نیازمند گفت‌وگوی بیشتر هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات تخم‌مرغ اظهار داشت: در ماه گذشته قابلیت 20 هزار تن صادرات تخم‌مرغ را داشتیم اما برای تنظیم بازار و مدیریت صادرات این محصول حدود 6 هزار تن صادر شد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود صادرات گوشت قرمز منجر به گرانی گوشت در بازار شده است، اظهار داشت: صادرات دام از دو سال پیش تاکنون انجام می‌شود و در یک سال گذشته یک میلیون و 800 هزار رأس دام صادر شده است.