صدور 25 هزار تن فرآورده دامی به عراق از مرز مهران

به گزارش «پایگاه خبری ماکی دام» مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 25 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی از مرز مهران به کشور عراق صادرشده است.

وهاب پیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 25 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی شامل گوشت قرمز منجمد، تخم‌مرغ خوراکی، آلایش مرغ ، گوشت بوقلمون و ماهی با نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی استان از مرز مهران به کشور عراق صادرشده است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون و برای اولین بار 419 تن مرغ منجمد تولیدی استان ایلام به کشور عراق صادر و اقداماتی در راستای افزایش صادرات مرغ منجمد تولیدی استان انجام شده است.

پیرانی با بیان اینکه در مدت مذکور 4200 رأس دام سبک پرواری نیز به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرشده است، خاطرنشان کرد: 316 تن گوشت مرغ منجمد و 620 هزار جلد سالامبور گاوی و گوسفندی با نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی استان ایلام ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین فرآورده‌های دامی صادراتی به کشور عراق از مرز مهران شامل تخم‌مرغ خوراکی با بیش از 16 هزار تن و گوشت مرغ منجمد با بیش از 8 هزار تن بوده است.