فعالیت ١٨ واحد بدون پروانه پرورش شترمرغ در مشهد

به گزارش «سرویس دام،طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ ابوالفضل عباسپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به اینکه اقلیم خشک و گرم مشهد و خراسان رضوی برای پرورش شترمرغ بسیار مناسب است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در پرورش شترمرغ نسبت به انواع مرغ کمتر است و این نوع از پرندگان مقاومت خوبی در مقابل گرما و سرما دارند.

وی از فعالیت چهار واحد پروانه دار پرورش شترمرغ در این شهر خبر داد و گفت: ١٨ واحد بدون پروانه پرورش شترمرغ در مشهد وجود دارد که از نظر مسایل بهداشتی و دامپزشکی مناسب هستند اما پروانه فعالیت نمی‌گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه در هفته گذشته یک مزرعه ٥ هکتاری پرورش شترمرغ در مشهد با حضور فرماندار افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این مزرعه در ١٧ کیلومتری به مساحت ١٠ هکتار است که درحال حاضر تنها ٥ هکتار از آن با حدود ١٨٥٠ متر مسقف برای پرورش شترمرغ آماده شده و بقیه متراژ آن برای طرح توسعه در نظر گرفته شده است.

عباسپور پیرامون اعتبارات تأسیس این مزرعه یادآور شد: برای ایجاد این مزرعه حدود ٣.٢ میلیارد تومان هزینه شده که ٦٠٠ میلیون تومان آن وام بوده و مابقی هزینه‌‌های شخصی است.

وی با اشاره به اینکه شترمرغ از لحاظ گوشت، تخم و پوست صرفه اقتصادی دارد، چراکه چرم تولیدی از هر پرنده معادل ١.٣ متر مربع بوده که این چرم در رده دوم کیفیت و قیمت در بازار جهانی است، بیان کرد: این مزرعه با داشتن تعداد ٥٠٠ قطعه شترمرغ پرواری و ١٥٠ قطعه شترمرغ مولد در خراسان رضوی رتبه نخست را دارد.