نگهداری خوکچه هندی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ خوکچه هندی یک جونده بسیار دوست داشتنی است که زندگی با او بسیار لذت بخش خواهد بود. در طول روز، او همراه خوبی برای کودکان و بزرگسالان است. او به شدت عاشق نوازش شدن است. از طرفی حیوانی بسیار ترسوست که با کوچکترین صدا یا حرکت ناگهانی می‌ترسد. بیایید با هم شخصیت و رفتار این جونده کوچک را کشف کنیم.

خوکچه هندی، یک جونده حساس

خوکچه هندی حیوانی حساس است، رفتاری که ناشی از غریزه طبیعی اوست. در واقع، در طبیعت، خوکچه هندی طعمه آسانی برای بسیاری از شکارچیان است. به راحتی دیده می‌شود، نمی‌تواند از خود دفاع کند، خیلی آهسته حرکت می‌کند در نتیجه نمی‌تواند از اکثر کسانی که او را شکار می‌کنند فرار کند. در نتیجه همیشه در دسترس شکارچیان خواهد بود.

بنابراین این حساسیت مستقیما از آسیب‌پذیری بزرگ او به ارث رسیده است. خوکچه هندی حیوانیست که باید با احتیاط و فقط در صورت اهلی شدن با او ارتباط برقرار کرد، زیرا ممکن است در تلاش برای فرار از دستان غیرماهر شما خود را بکشد. این حیوان حتی زمانی که رام شود، مشکوک و ترسیده باقی می‌ماند.

در نتیجه، خوکچه هندی یک حیوان معمولی و خانگی است که کنجکاو نیست. خیلی بازیگوش نیست، ترجیح می‌دهد در قفسش خم شود، خیلی راحت. با این حال او به یک قفس جادار نیاز دارد که بتواند در آن آزادانه بپرد، بالا برود و ورزش کند، اما بیاد داشته باشید که همیشه باید تحت نظارت به فضاهای دیگر دسترسی پیدا کند.

نوازش و ماساژ را به حمل و نگه داشتن ترجیح می‌دهد، هرچند برخی که در سنین بسیار پایین اهلی و نگهداری شده‌اند، دوست دارند توسط صاحب خود در آغوش گرفته شوند. خوکچه هندی به راحتی با یک گریه، صدا یا حرکت ناگهانی می‌ترسد، به همین دلیل است که قرار دادن آن در محیطی آرام ضروری است. در واقع، قلب او شکننده است و هر ترس ناگهانی می‌تواند عواقب ناگواری داشته باشد.

خوکچه هندی، حیوانی ترسو اما اجتماعی

پارادوکس بزرگ خوکچه هندی این است که همانطور که دیدیم بسیار ترسو و در عین حال بسیار اجتماعیست. او تحمل زندگی در تنهایی را ندارد. بنابراین، هنگامی که رام شد، مهم است که به او زمان زیادی برای مراقبت، نوازش و غیره بدهید. با این حال، حضور انسان، هر چقدر هم که مفید باشد، هرگز حضور همنوعان خود را پر نخواهد کرد.

در واقع، خوکچه هندی نباید به تنهایی پذیرفته شود. لازم است حداقل از دو خوکچه در خانه خود پذیرایی کنید، در غیر این صورت حیوان شما درگیر کسالت و تنهایی خواهد شد. علاوه بر این، این جونده بسیار مضطرب توسط همراهان خود آرامتر خواهد شد. بدون حضور آنها در کنار او، شما باید زمان بیشتری را برای آرام کردن او صرف کنید.

خوکچه هندی حیوانی صلح طلب است که تمایلی به خشونت ندارد. این ویژگی شخصیتی به این دلیل است که در طبیعت، در جوامع کوچک متشکل از حدود پانزده نفر و با یک سلسله مراتب بسیار سخت زندگی می‌کند. این ویژگی او را به یک همراه کوچک عالی برای کودکان تبدیل می‌کند، زیرا بسیار کم پیش می‌آید که گاز بگیرد یا ناخن بکشد.

اما مراقب باشید، زیرا برای جلوگیری از درگیری، مهم است که دو نر بالغ را به فرزندی قبول نکنید، زیرا آنها می‌توانند تا زمان مرگ یکی یا دیگری برای اثبات خود و تسلط مبارزه کنند. دو ماده بهترین انتخاب هستند. برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، از اختلاط جنسیت خودداری می‌کنیم.

علاوه بر این، خوکچه هندی حیوان شب زنده‌داری نیست. ویژگی که در بین جوندگان نسبتا نادر است. در واقع صبح و عصر بسیار فعال است. بعد از ظهر از چرت زدن لذت می‌برد و شب‌ها می‌خوابد.

یک پرحرف به تمام معنا

آیا می‌دانستید که خوکچه هندی بسیار پرحرف است؟ در واقع این حیوان می‌تواند مجموعه وسیعی از صداها را منتشر کند، از صدا زدن تا سوت زدن، از دندان قروچه تا آهنگ‌های مختلف.

به عنوان مثال، خوکچه هندی برای نشان دادن گرسنه بودنش، سوت‌هایی با صدای بلند می‌زند. وقتی خوشحال است جیغ می‌کشد یا ناله می‌کند. در نهایت، او صداهای ارتعاشی منتشر می‌کند تا نشان دهد که می‌ترسد، آزرده خاطر است یا به سادگی خوشحال است.